Adidas i Puma osłabione po krytycznej ocenie analityków
W czwartek akcje producentów odzieży sportowej, Adidasa i Pumy, odnotowały dalsze spadki. Podczas gdy Adidas rozczarował wynikami za drugi kwartał i potwierdzonym, lecz niezmienionym prognozami, co w środę doprowadziło do spadku cen akcji o 11,5%, a następnie do obniżenia prognoz przez niektórych analityków, akcje Pumy ucierpiały po publikacji pełnego raportu kwartalnego z powodu negatywnego komentarza Baader Bank.
Akcje Adidasa na indeksie DAX straciły 2,5% i kosztowały 170,60 euro, po tym jak w środę spadły o 11,5% z powodu braku podwyższenia celów rocznych. Akcje Pumy na indeksie MDAX również spadły o 2,5% do 18,94 euro.
Wśród licznych domów maklerskich, które obniżyły swoje ceny docelowe dla Adidasa, znalazły się Goldman Sachs, które oceniają akcje jako „Neutralne”, a także Citigroup i Bank of America, które mimo to podtrzymały swoją rekomendację „Kupuj”. Eksperci Goldman Sachs zwrócili uwagę przede wszystkim na niższe od oczekiwań przychody w drugim kwartale. Odnosząc się do celów rocznych, stwierdzili, że spodziewają się „umiarkowanego postępu”, zwłaszcza w świetle presji ze strony konkurencyjnego Nike.
W przypadku Pumy, obniżenie rekomendacji przez analityka Baader Bank, Volkera Bosse, z „Dodaj” na „Zredukuj” przyczyniło się do spadków kursu. Bosse obniżył również cenę docelową z 25 do 18 euro, ponieważ spodziewa się, że producent artykułów sportowych ma jeszcze długą drogę do normalizacji swojej działalności. Wskazał na wypowiedzi nowego prezesa, Arthura Hoelda, że rok 2025 będzie nowym początkiem, a 2026 rokiem przejściowym.
Odnosząc się do wyników, analityk Dirk Schlamp z DZ Bank przypomniał, że Puma zaskoczyła rynek już w zeszłym tygodniu nieoczekiwanie słabymi wynikami za drugi kwartał i „poważnym ostrzeżeniem o zyskach” z powodu spadającej dynamiki marki. Dlatego teraz nie ma już żadnych niespodzianek. Od zapowiedzianej na koniec października aktualizacji strategii oczekuje więcej informacji na temat tego, jak zarząd zamierza na nowo pozycjonować markę w konkurencyjnym środowisku rynkowym, obejmującym zarówno odzież funkcjonalną, jak i lifestylową, oraz jak chce ponownie sprzedawać więcej produktów w „pełnej cenie”.
Ten artykuł został przetłumaczony na język polski przy użyciu narzędzia AI.
FashionUnited wykorzystuje technologię językową opartą na sztucznej inteligencji, aby zapewnić szerszy dostęp do wiadomości i informacji dla profesjonalistów z branży mody na całym świecie. Chociaż staramy się zapewnić dokładność, tłumaczenia AI są stale udoskonalane i mogą nie być jeszcze całkowicie bezbłędne. W przypadku uwag lub pytań dotyczących tego procesu, prosimy o kontakt pod adresem info@fashionunited.com.
OR CONTINUE WITH