• Home
  • News
  • Business
  • Adidas zwiększa zysk kwartalny o prawie 95%

Adidas zwiększa zysk kwartalny o prawie 95%

Niemiecki producent artykułów sportowych Adidas AG kontynuował w drugim kwartale 2025 roku swój dynamiczny rozwój. W środę koncern ogłosił niespodziewanie wysoki wzrost zysków. Na dynamikę przychodów negatywnie wpłynęły jednak wahania kursów walut.

Negatywny wpływ wahań kursowych na dynamikę przychodów

W okresie od kwietnia do czerwca przychody koncernu sięgnęły 5,95 miliarda euro, co oznacza wzrost o 2,2% w porównaniu z analogicznym kwartałem ubiegłego roku. Według informacji przekazanych przez koncern, firma odnotowała „negatywny wpływ wahań kursowych“ w wysokości około 300 milionów euro.

Wzrost ten firma zawdzięcza utrzymującemu się silnemu popytowi na produkty marki Adidas, której przychody w drugim kwartale, po uwzględnieniu wahań kursowych, wzrosły o 12%. Wliczając w to przychody z linii Yeezy, której wyprzedaż zakończyła się w ubiegłym roku, wzrost ten, po uwzględnieniu wahań kursowych, wyniósł 8%.

W Europie przychody marki Adidas wzrosły o 4,4% (po uwzględnieniu wahań kursowych +4,1%) do poziomu prawie 2,00 miliarda euro, w Ameryce Północnej wzrosły o 2,8% (po uwzględnieniu wahań kursowych +8,1%) do 1,34 miliarda euro. W Ameryce Łacińskiej przychody wzrosły o 0,1% (po uwzględnieniu wahań kursowych +22,2%) do 673 milionów euro, a w segmencie rynków wschodzących o 1,7% (po uwzględnieniu wahań kursowych +11,9%) do 762 milionów euro.

W Japonii i Korei Południowej Adidas odnotował wzrost o 10,8% (po uwzględnieniu wahań kursowych +12,6%) do 355 milionów euro. Spadek przychodów odnotowano jedynie w Chinach. Tam obroty spadły o 3,0% do 798 milionów euro. Po uwzględnieniu wahań kursowych wzrosły one jednak o 2,1%.

Znaczący wzrost kwartalnego wyniku

Dzięki wzrostowi przychodów i poprawie marży brutto z 50,8% do 51,7%, która według firmy wynikała „głównie z mniejszej liczby rabatów oraz niższych kosztów produktów i frachtu“, co „z nawiązką kompensowało niekorzystny wpływ wahań kursowych i strukturę sprzedaży“, zysk operacyjny wzrósł w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku o 57,7% do 546 milionów euro, przekraczając tym samym oczekiwania rynku. Zysk netto przypadający na akcjonariuszy niemal się podwoił. Wzrósł on o 94,6% do 369 milionów euro.

W całym pierwszym półroczu przychody koncernu wzrosły o 7,3% do 12,1 miliarda euro. Zysk netto przypadający na akcjonariuszy wzrósł o 121,4% do 798 milionów euro.

Pomimo utrzymującej się niepewności, koncern podtrzymuje swoje prognozy roczne

Prezes Bjørn Gulden pozytywnie podsumował dotychczasowy przebieg roku. „Jestem bardzo zadowolony i po raz kolejny dumny z tego, co nasz zespół osiągnął zarówno w drugim kwartale, jak i w całym pierwszym półroczu 2025 roku“ – oświadczył. „Konsekwentnie odnotowujemy dwucyfrowy wzrost, a pierwsze półrocze zakończyliśmy ze wzrostem na poziomie 14% dla marki Adidas.“

Prezes zaapelował jednak o dalsze wysiłki: „Wciąż wiele musimy poprawić“ – podkreślił Gulden. „Jesteśmy daleko od optymalizacji naszego modelu biznesowego. Jesteśmy przekonani, że właściwą strategią jest bycie globalną marką z lokalnym podejściem, aby odnosić sukcesy na całym świecie.“

Odnosząc się do najbliższej przyszłości, prezes zwrócił uwagę na utrzymujące się ryzyka: „Rok zaczął się dla nas znakomicie i zazwyczaj bylibyśmy teraz bardzo pewni naszych prognoz na cały rok. Biorąc jednak pod uwagę globalną zmienność i niepewność, nie byłoby to zbyt roztropne. Nadal nie wiemy, jak ostatecznie będą kształtować się cła na towary eksportowane do USA.“

W związku z utrzymującą się niepewnością, koncern pozostawił swoje prognozy roczne bez zmian. Zarząd nadal przewiduje wzrost przychodów w 2025 roku, po uwzględnieniu wahań kursowych, na poziomie wysokich jednocyfrowych wartości procentowych. Oczekuje się dwucyfrowego wzrostu dla głównej marki Adidas. Zysk operacyjny ma wzrosnąć do 1,7-1,8 miliarda euro.

„W tej chwili jesteśmy przekonani, że uda nam się to osiągnąć. Oczywiście sytuacja może się zmienić – również na lepsze, jeśli czynniki ryzyka okażą się słabsze, niż obecnie zakładamy“ – wyjaśnił Gulden, wskazując jednocześnie na możliwe obciążenia wynikające z polityki celnej rządu USA: „W drugim kwartale odnotowaliśmy już negatywny wpływ w wysokości kilkudziesięciu milionów euro, a ostatnie zapowiedzi dotyczące ceł zwiększą koszty naszych produktów w USA w dalszej części roku o nawet 200 milionów euro.“

Ten artykuł został przetłumaczony na język polski przy użyciu narzędzia AI.

FashionUnited wykorzystuje technologię językową opartą na sztucznej inteligencji, aby zapewnić szerszy dostęp do wiadomości i informacji dla profesjonalistów z branży mody na całym świecie. Chociaż staramy się zapewnić dokładność, tłumaczenia AI są stale udoskonalane i mogą nie być jeszcze całkowicie bezbłędne. W przypadku uwag lub pytań dotyczących tego procesu, prosimy o kontakt pod adresem info@fashionunited.com.


OR CONTINUE WITH
Adidas
Adidas AG