Amazon przekroczył oczekiwania sprzedażowe, ale kurs akcji spada
Największy na świecie sprzedawca internetowy rozczarował inwestorów wzrostem swojego działu usług chmurowych AWS oraz ostrożnymi prognozami zysków. W handlu posesyjnym kurs akcji spadł o sześć i pół procent.
Mimo to Amazon przedstawił wyniki za ostatni kwartał przekraczające prognozy analityków. Przychody największego na świecie sprzedawcy internetowego wzrosły o 13 procent rok do roku, osiągając 167,7 miliarda dolarów (146,7 miliarda euro), podczas gdy eksperci przewidywali średnio nieco ponad 162 miliardy dolarów. Zysk wzrósł o ponad jedną trzecią, do 18,2 miliarda dolarów.
AWS rozwija się wolniej niż konkurencja
Jednym z powodów spadku akcji mogły być prognozy Amazona na bieżący kwartał. Koncern przedstawił prognozę wyniku operacyjnego, której dolna granica jest znacznie poniżej oczekiwań analityków. Średnio przewidywali oni 19,4 miliarda dolarów. Amazon szacuje wynik w przedziale od 15,5 do 20,5 miliarda dolarów.
W minionym kwartale wzrost działu usług chmurowych AWS wyniósł 17,5 procent, co ledwie pokrywa się ze średnią prognoz rynkowych. AWS stawia na boom na sztuczną inteligencję i konkuruje z działami chmurowymi Microsoft
Wyścig zbrojeń w dziedzinie sztucznej inteligencji
AWS od lat jest liderem w dziedzinie usług chmurowych, takich jak moc obliczeniowa i pamięć masowa online. Wszyscy trzej rywale inwestują jednak obecnie duże środki w rozbudowę swoich centrów danych, zwłaszcza pod kątem aplikacji opartych na sztucznej inteligencji. Tylko w ostatnim kwartale nakłady inwestycyjne Amazona przekroczyły 31 miliardów dolarów. Dyrektor finansowy Brian Olsavsky zasugerował, że w drugiej połowie roku tempo inwestycji pozostanie podobne. Inwestorzy zastanawiają się, czy te wysokie inwestycje przyniosą Amazonowi wystarczające korzyści.
Prezes Amazona, Andy Jassy, w trakcie telekonferencji z analitykami ripostował, że branża jest dopiero na początku drogi w dziedzinie sztucznej inteligencji. Amazon chce przyciągnąć więcej klientów, oferując niższe koszty eksploatacji oprogramowania AI. Dodał, że Amazon nadal nie jest w stanie wystarczająco szybko zwiększać mocy obliczeniowych, aby nadążyć za popytem.
Otwarte pytania dotyczące ceł
Odpowiadając na pytania analityków dotyczące skutków ceł importowych wprowadzonych przez prezydenta USA Donalda Trumpa, Jassy powiedział, że firma nie ma jeszcze pewności, kto ostatecznie poniesie wyższe koszty. W pierwszej połowie roku Amazon nie odnotował spadku popytu. Wiele artykułów sprzedawanych w USA za pośrednictwem platformy koncernu pochodzi z zagranicy i jest objętych cłami importowymi.
Ten artykuł został przetłumaczony na język polski przy użyciu narzędzia AI.
FashionUnited wykorzystuje technologię językową opartą na sztucznej inteligencji, aby zapewnić szerszy dostęp do wiadomości i informacji dla profesjonalistów z branży mody na całym świecie. Chociaż staramy się zapewnić dokładność, tłumaczenia AI są stale udoskonalane i mogą nie być jeszcze całkowicie bezbłędne. W przypadku uwag lub pytań dotyczących tego procesu, prosimy o kontakt pod adresem info@fashionunited.com.
OR CONTINUE WITH