Anta Sports: Wzrost przychodów i zwiększone inwestycje po przejęciu Jack Wolfskin
Chiński koncern odzieżowo-sportowy Anta Sports Products Limited odnotował kolejny wzrost przychodów w pierwszej połowie 2025 roku oraz sfinalizował przejęcie marki Jack Wolfskin.
W ciągu pierwszych sześciu miesięcy roku obrotowego, firma macierzysta marek takich jak Fila i Anta, zwiększyła swoje przychody o 14,3% w porównaniu z rokiem poprzednim, osiągając 38,5 miliarda juanów (4,6 miliarda euro). Wynika to ze wstępnych danych opublikowanych przez Anta Sports w środę. Wyniki te oznaczają dwunasty rok z rzędu z dodatnią dynamiką wzrostu, umacniając wiodącą pozycję grupy na rynku chińskim.
Wszystkie segmenty marek grupy odnotowały wzrost przychodów w tym okresie. Marka Anta osiągnęła 16,95 miliarda juanów, co stanowi wzrost o 5,4% w porównaniu z rokiem poprzednim. Fila zwiększyła swoje przychody o 8,6%, do 14,18 miliarda juanów. Przychody wszystkich pozostałych marek wzrosły o 61,1%, osiągając 7,41 miliarda juanów.
Anta Sports kontynuuje optymalizację swojego portfolio platform e-commerce i doskonalenie kompetencji cyfrowych. Grupa zwiększyła przychody ze sprzedaży online o 17,6% w porównaniu z rokiem poprzednim, co stanowi 34,8% całkowitych przychodów.
Zysk netto przypadający na akcjonariuszy, z wyłączeniem zysku z rozwodnienia udziałów w ramach pierwszej oferty publicznej Amer Sports, wzrósł o 14,5% w porównaniu z rokiem poprzednim, do 7,03 miliarda juanów.
Przejęcie Jack Wolfskin i inwestycje
Anta Sports sfinalizowała przejęcie Jack Wolfskin, po tym jak dotychczasowy właściciel, amerykańska grupa Topgolf Callaway Brands Corp., ogłosiła w kwietniu sprzedaż niemieckiego producenta odzieży outdoorowej za 290 milionów dolarów.
Po przejęciu utworzono wspólny zespół zarządzający. Dokładny skład kierownictwa marki nie jest obecnie znany. Wiadomo jedynie, że dotychczasowy CEO, Matthew Jung, opuścił firmę w czerwcu. Wówczas informowano, że wkrótce zostanie ogłoszony jego następca.
Kolejnym krokiem będzie opracowanie trzy- do pięcioletniego planu rewitalizacji marki, koncentrującego się na nowym ukierunkowaniu produktu i wizerunku marki w oparciu o jej kluczowe wartości.
Grupa utworzyła również spółkę joint venture „Musinsa China” z południowokoreańską firmą modową Musinsa, w której Anta Sports posiada 40% udziałów. Celem tego przedsięwzięcia jest rozwój marki „Musinsa Standard” oraz zarządzanie wielomarkowym konceptem handlu detalicznego „Musinsa Store” na rynku chińskim.
Dodatkowo, w pierwszej połowie roku Anta Sports zwiększyła inwestycje w badania i rozwój do miliarda juanów, co stanowi wzrost o 8% w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego.
Ten artykuł został przetłumaczony na język polski przy użyciu narzędzia AI.
FashionUnited wykorzystuje technologię językową opartą na sztucznej inteligencji, aby zapewnić szerszy dostęp do wiadomości i informacji dla profesjonalistów z branży mody na całym świecie. Chociaż staramy się zapewnić dokładność, tłumaczenia AI są stale udoskonalane i mogą nie być jeszcze całkowicie bezbłędne. W przypadku uwag lub pytań dotyczących tego procesu, prosimy o kontakt pod adresem info@fashionunited.com.
OR CONTINUE WITH