• Home
  • News
  • Business
  • Armani rozpoczyna rozmowy w sprawie sprzedaży pakietu mniejszościowego

Armani rozpoczyna rozmowy w sprawie sprzedaży pakietu mniejszościowego

Niespełna tydzień po prezentacji w Mediolanie ostatniej kolekcji zaprojektowanej przez Giorgio Armaniego, zarząd firmy miał nawiązać kontakt z potencjalnymi nabywcami w sprawie sprzedaży pakietu mniejszościowego grupy modowej.

Informację tę podała agencja prasowa Reuters, powołując się na trzy źródła zaznajomione ze sprawą, co de facto rozpoczyna licytację udziałów w jednym z włoskich imperiów mody.

Jak podają dwa z tych źródeł, wśród podmiotów, z którymi nawiązano kontakt, znajduje się L'Oréal. Jedno ze źródeł podkreśliło, że negocjacje są na bardzo wczesnym etapie, a osiągnięcie postępów może zająć kilka miesięcy. Według jednego ze źródeł oraz czwartego informatora, jak dotąd nie kontaktowano się z funduszami private equity w charakterze potencjalnych nabywców.

Według dwóch źródeł, doradcą firmy przy tej transakcji ma być Rothschild.

Grupa jest powiązana z firmą doradczą poprzez Irvinga Bellottiego, partnera w Rothschild, który zasiada w radzie Fundacji Armaniego, jak wynika z informacji na stronie internetowej banku inwestycyjnego.

Jak dalej donosi Reuters, wszystkie cztery źródła wypowiadały się pod warunkiem zachowania anonimowości, ponieważ sprawa ma charakter poufny.

Grupa Armani oraz Rothschild odmówiły komentarza. L'Oréal, który posiada umowę licencyjną z grupą Armani do 2050 roku, nie odpowiedział na prośby o komentarz ze strony agencji Reuters.

Kwestia sukcesji po Armanim otworzyła drogę do sprzedaży udziałów takim graczom jak LVMH, EssilorLuxottica i L'Oréal. Zgodnie z wolą projektanta z Piacenzy, plan zakłada zarówno utrzymanie ciągłości zarządczej przez menedżerów i rodzinę, jak i sprzedaż 15% udziałów grupie dóbr luksusowych w ciągu 18 miesięcy, a następnie ewentualne zbycie całości.

Giorgio Armani zmarł w Mediolanie 4 września. Jego odejście zamknęło pewien rozdział we włoskiej modzie. Projektant przypomniał wszystkim, że można być sławnym, bogatym i odnosić ogromne sukcesy, pozostając przy tym osobą powściągliwą, nigdy ekstrawagancką i życzliwą dla wszystkich. Dla Włoch był nie tylko projektantem, który wyniósł na szczyty modę prêt-à-porter, markę Made in Italy oraz sport (nie można zapominać, że od 2008 roku Armani był patronem drużyny koszykarskiej Olimpia Milano), ale także filantropem, który przekazał znaczące darowizny podczas mrocznych miesięcy pandemii COVID-19. Pokazywał, jak fundamentalne znaczenie dla osiągnięcia wyjątkowych rezultatów mają zaangażowanie, poświęcenie, a nawet skrupulatność. Łatwo przywołać obraz, jak doglądał oświetlenia, witryn i detali w jednym ze swoich butików czy restauracji.

Tym jednak, co przyniosło mu powszechną sympatię, był jego sposób bycia. Przypomniał wszystkim, że można być niezwykle sławnym, zamożnym i odnosić ogromne sukcesy, pozostając przy tym osobą powściągliwą, daleką od ekscesów i życzliwą dla otoczenia. Był żywym przykładem własnych słów: „Elegancja nie polega na tym, by być zauważonym, ale by być zapamiętanym”. Jemu z pewnością się to udało.

Ten artykuł został przetłumaczony na język polski przy użyciu narzędzia AI.

FashionUnited wykorzystuje technologię językową opartą na sztucznej inteligencji, aby zapewnić szerszy dostęp do wiadomości i informacji dla profesjonalistów z branży mody na całym świecie. Chociaż staramy się zapewnić dokładność, tłumaczenia AI są stale udoskonalane i mogą nie być jeszcze całkowicie bezbłędne. W przypadku uwag lub pytań dotyczących tego procesu, prosimy o kontakt pod adresem info@fashionunited.com.


OR CONTINUE WITH
Giorgio Armani
L'Oréal
Pantaleo Dell'Orco
rotschild