Authentic Brands Group przejmuje prawa własności intelektualnej marki Guess
Amerykański koncern modowo-medialny Authentic Brands Group LLC (ABG) przejmuje kolejną znaną markę. W środę firma ogłosiła podpisanie wiążącej umowy, dzięki której uzyska kontrolę nad prawami własności intelektualnej marki Guess.
Przejęcie to „kolejny ważny krok milowy” dla Authentic Brands Group, oświadczył koncern. Z globalną roczną sprzedażą na poziomie około sześciu miliardów dolarów, Guess stanie się drugą co do wielkości marką w bogatym portfolio grupy, do którego należą takie marki jak Reebok, Ted Baker i Champion.
Potencjalne przejęcie Guess było przedmiotem spekulacji od miesięcy. W marcu amerykańska firma WHP Global LLC złożyła pierwszą, niewiążącą ofertę. Kilka tygodni później media informowały o potencjalnym zainteresowaniu ze strony Authentic Brands Group.
Guess znika z giełdy
Zawarta umowa przewiduje, że Authentic Brands Group nabędzie 51% udziałów w nowej spółce, która będzie posiadać i licencjonować niemal wszystkie prawa własności intelektualnej marki Guess. Większość istniejących umów licencyjnych Guess zostanie przeniesiona do tej spółki. Pozostałe 49% udziałów obejmą założyciele Guess, Maurice i Paul Marciano, Nicolai Marciano oraz Carlos Alberini, CEO firmy modowej.
Spółka zarządzająca działalnością operacyjną Guess przejdzie w ręce obecnego kierownictwa i zostanie wycofana z giełdy. Firma ta „zachowa swoją dotychczasową strukturę i kadrę kierowniczą, co pozwoli utrzymać silne zespoły i globalną platformę, które stoją za sukcesem firmy”, czytamy w komunikacie.
W ramach planu dotychczasowi akcjonariusze Guess otrzymają 16,75 USD za akcję. To o około 73% więcej niż kurs akcji z 14 marca, ostatniego dnia notowań przed złożeniem pierwszej niewiążącej oferty przejęcia Guess. Całkowita wartość Guess została oszacowana na 1,4 miliarda dolarów.
Authentic Brands Group planuje ekspansję marki Guess na nowe rynki i kategorie produktowe
Transakcja wymaga jeszcze uzyskania standardowych zgód organów ochrony konkurencji oraz akceptacji większości akcjonariuszy Guess. Obecnie planowany termin jej finalizacji to czwarty kwartał roku obrotowego 2025/26.
Jamie Salter, założyciel, prezes i dyrektor generalny Authentic Brands Group, wyjaśnił tło przejęcia. „Guess to silna marka, która od ponad 40 lat kształtuje styl i kulturę”, powiedział w oświadczeniu. „Mamy ogromny szacunek dla braci Marciano i ich zespołu, którzy stworzyli innowacyjną markę z bogatą tradycją, niesamowitym globalnym zasięgiem i ugruntowanym ekosystemem partnerów. Cieszymy się na współpracę z nimi w budowaniu na tym dziedzictwie, gdy Guess rozpoczyna kolejny rozdział swojej historii z naszą platformą”.
Authentic Brands Group planuje wykorzystać swoją istniejącą globalną sieć, aby przyspieszyć ekspansję Guess na nowe kategorie produktowe i regiony rynkowe. Jednocześnie planowane jest ożywienie „legendarnego archiwum” marki założonej w 1981 roku, czytamy w komunikacie.
Ten artykuł został przetłumaczony na język polski przy użyciu narzędzia AI.
FashionUnited wykorzystuje technologię językową opartą na sztucznej inteligencji, aby zapewnić szerszy dostęp do wiadomości i informacji dla profesjonalistów z branży mody na całym świecie. Chociaż staramy się zapewnić dokładność, tłumaczenia AI są stale udoskonalane i mogą nie być jeszcze całkowicie bezbłędne. W przypadku uwag lub pytań dotyczących tego procesu, prosimy o kontakt pod adresem info@fashionunited.com.
OR CONTINUE WITH