Birkenstock utrzymuje kurs wzrostu w trzecim kwartale i potwierdza prognozy
Niemiecki producent obuwia Birkenstock utrzymał trend wzrostowy w trzecim kwartale roku obrotowego 2024/25. Wynika to z najnowszego raportu okresowego, opublikowanego w czwartek przez spółkę matkę notowaną na giełdzie nowojorskiej, Birkenstock Holding plc.
W okresie od kwietnia do czerwca przychody koncernu wyniosły 635,0 mln euro. Oznacza to wzrost o 12% w porównaniu z analogicznym kwartałem ubiegłego roku. Po uwzględnieniu wahań kursowych przychody wzrosły o 16%.
W segmencie hurtowym sprzedaż wzrosła o 15% (po uwzględnieniu wahań kursowych +18%) do 390,2 mln euro, a sprzedaż detaliczna o 9% (po uwzględnieniu wahań kursowych +12%) do 243,9 mln euro.
Birkenstock ponownie odnotowuje dwucyfrowy wzrost sprzedaży we wszystkich regionach
W minionym kwartale Birkenstock odnotował dwucyfrowy wzrost we wszystkich regionach. W Ameryce przychody wzrosły o 10% (po uwzględnieniu wahań kursowych +16%) do 312,3 mln euro, w regionie EMEA, obejmującym Europę, Bliski Wschód i Afrykę, wzrosły o 13% w walucie raportowania i po uwzględnieniu wahań kursowych do 258,6 mln euro.
Najbardziej dynamicznie rozwijał się ponownie region Azji i Pacyfiku, ze wzrostem sprzedaży o 21% (po uwzględnieniu wahań kursowych +24%) do 63,2 mln euro.
Zysk netto wzrasta o 73%
Dzięki podwyżkom cen i lepszemu wykorzystaniu mocy produkcyjnych marża brutto, która w analogicznym kwartale ubiegłego roku wyniosła 59,5%, wzrosła do 60,5%. Doprowadziło to do wzrostu skorygowanego zysku EBITDA o 17% do 218,3 mln euro.
Zysk netto wyniósł 129,2 mln euro, co oznacza wzrost o 73% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Po uwzględnieniu zdarzeń jednorazowych zysk wzrósł o 26% do 116,0 mln euro.
Prognozy roczne bez zmian
CEO Birkenstock, Oliver Reichert, uważa, że firma jest nadal na dobrej drodze. „Wyniki trzeciego kwartału potwierdzają silne fundamenty naszej marki” – stwierdził w oświadczeniu, podkreślając ostatnie poprawy marż. „Jesteśmy przekonani, że jesteśmy dobrze przygotowani, aby poradzić sobie z wpływem obecnego porozumienia między USA a UE, które obejmuje cła w wysokości 15%, poprzez połączenie korekt cen, dyscypliny kosztowej i zarządzania zapasami, aby zapewnić długoterminowe zdrowie i rentowność marki Birkenstock” – podkreślił Reichert.
Biorąc pod uwagę aktualne wyniki, zarząd utrzymał dotychczasowe prognozy roczne. W związku z tym na rok 2024/25 nadal oczekuje wzrostu sprzedaży po uwzględnieniu wahań kursowych „w górnej granicy” pierwotnego celu wynoszącego od 15% do 17%.
Prognoza skorygowanej marży EBITDA pozostaje na poziomie 31,3% do 31,8%. Uwzględniono w niej już „znaczną słabość” dolara amerykańskiego, poinformowała spółka.
Ten artykuł został przetłumaczony na język polski przy użyciu narzędzia AI.
FashionUnited wykorzystuje technologię językową opartą na sztucznej inteligencji, aby zapewnić szerszy dostęp do wiadomości i informacji dla profesjonalistów z branży mody na całym świecie. Chociaż staramy się zapewnić dokładność, tłumaczenia AI są stale udoskonalane i mogą nie być jeszcze całkowicie bezbłędne. W przypadku uwag lub pytań dotyczących tego procesu, prosimy o kontakt pod adresem info@fashionunited.com.
OR CONTINUE WITH