Crocs odnotowuje spadek przychodów i zysków w trzecim kwartale
Amerykański koncern obuwniczy Crocs Inc. odnotował w trzecim kwartale roku obrotowego 2025 znaczący spadek przychodów. Zysk również był wyraźnie niższy od poziomu osiągniętego w analogicznym okresie ubiegłego roku. Mimo to, opublikowane w czwartek wyniki finansowe spółki przekroczyły oczekiwania analityków.
Skonsolidowane przychody grupy w okresie od lipca do września wyniosły 996,3 miliona dolarów amerykańskich (859,2 miliona euro). Oznacza to spadek o 6,2 procent w porównaniu z analogicznym kwartałem ubiegłego roku. W ujęciu neutralnym kursowo przychody spadły o 6,8 procent. Wzrost o 1,6 procenta (w ujęciu neutralnym kursowo +0,9 procenta) w segmencie detalicznym nie zrekompensował spadku o 14,7 procenta (w ujęciu neutralnym kursowo -15,1 procenta) w kanale hurtowym.
Obie marki koncernu odnotowują spadki przychodów
Przychody kluczowej marki Crocs zmniejszyły się o 2,5 procenta (w ujęciu neutralnym kursowo -3,2 procenta) do 836,2 miliona dolarów amerykańskich. Spadki w Ameryce Północnej nie zostały w pełni zrekompensowane przez wzrosty na rynkach międzynarodowych.
W przypadku marki Heydude przychody spadły o 21,6 procenta (w ujęciu neutralnym kursowo -21,7 procenta) do 160,1 miliona dolarów amerykańskich. Główną przyczyną był znaczący spadek w segmencie hurtowym, którego przychody obniżyły się o 38,6 procenta (w ujęciu neutralnym kursowo -38,7 procenta) do 69 milionów dolarów amerykańskich.
Oprócz spadku przychodów, niższa marża brutto oraz wyższe koszty sprzedaży, ogólne i administracyjne przyczyniły się do obniżenia zysku operacyjnego o 23,0 procent do 207,7 miliona dolarów amerykańskich. Zysk netto wyniósł 145,8 miliona dolarów amerykańskich (125,8 miliona euro). Był on o 27,0 procent niższy niż w analogicznym kwartale ubiegłego roku.
CEO Rees zapowiada dodatkowe działania oszczędnościowe
Zarząd spółki przewiduje, że trend spadkowy utrzyma się w czwartym kwartale. Prognozowany jest spadek przychodów o około osiem procent w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Dla marki Crocs przewiduje się spadek o około trzy procent, natomiast dla Heydude spadek rzędu dwudziestu kilku procent.
CEO Andrew Rees zapowiedział jednocześnie dalsze działania oszczędnościowe. W oświadczeniu wyjaśnił, że oprócz cięć kosztów o wartości 50 milionów dolarów amerykańskich, które mają zostać zrealizowane w bieżącym roku, firma zidentyfikowała dodatkowy potencjał oszczędnościowy w wysokości 100 milionów dolarów amerykańskich.
Ten artykuł został przetłumaczony na język polski przy użyciu narzędzia AI.
FashionUnited wykorzystuje technologię językową opartą na sztucznej inteligencji, aby zapewnić szerszy dostęp do wiadomości i informacji dla profesjonalistów z branży mody na całym świecie. Chociaż staramy się zapewnić dokładność, tłumaczenia AI są stale udoskonalane i mogą nie być jeszcze całkowicie bezbłędne. W przypadku uwag lub pytań dotyczących tego procesu, prosimy o kontakt pod adresem info@fashionunited.com.
OR CONTINUE WITH