Geox spa: spadek przychodów o 4,7% w I półroczu
loading...
Geox spa, spółka notowana na giełdzie Euronext Milan, zarządzanej przez Borsa Italiana, zatwierdziła dziś wyniki skonsolidowane za okres do 30 czerwca 2025 r.
Pierwsze półrocze 2025 r. przyniosło spadek obrotów o około 15 mln euro (-4,7%) w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Pomijając wpływ zamknięcia oddziałów w Chinach i Stanach Zjednoczonych, spadek wyniósł 6,1 mln euro (-1,9%), jak czytamy w komunikacie.
Marża brutto pozostała stabilna procentowo w stosunku do przychodów (51,2%), co oznacza spadek w wartościach bezwzględnych o około 7,7 mln euro.
Spółka właśnie mianowała nowego prezesa: Francesco Di Giovanni, który zastąpił Enrico Mistrona. Nowa nominacja wpisuje się w proces przyspieszenia transformacji firmy.
Wyniki pod wpływem złożonej sytuacji rynkowej
„Na pierwsze półrocze 2025 r. nadal wpływa złożona sytuacja rynkowa. Wskaźniki makroekonomiczne potwierdzają utrzymującą się słabą dynamikę konsumpcji, uwarunkowaną niskim poziomem zaufania i wynikającym z tego znaczącym spadkiem popytu. Mimo tych okoliczności, pozostajemy w pełni skoncentrowani na realizacji inicjatyw przewidzianych w naszym Planie Przemysłowym, utrzymując rygorystyczne podejście i skupiając się na rynkach o najwyższej rentowności, optymalizacji procesów i kontroli kosztów", poinformował zarząd, dodając, że w trakcie półrocza „z sukcesem zakończono pierwszą część podwyższenia kapitału o 30 mln euro, zgodnie z założeniami Planu Finansowego, przy pełnym zaangażowaniu naszych akcjonariuszy. Ten wynik bardzo nas motywuje i potwierdza obrany kierunek działań naprawczych.”
Przychody za pierwsze sześć miesięcy wyniosły 305,3 mln euro
Przychody za pierwsze sześć miesięcy wyniosły 305,3 mln euro, co oznacza spadek o 4,7% w porównaniu z pierwszym półroczem 2024 r. Zysk EBITDA (bez wpływu MSSF 16 skorygowany) wyniósł 8,6 mln euro w porównaniu do 4,0 mln euro w pierwszej połowie 2024 r. Skorygowany wynik operacyjny był dodatni i wyniósł 0,6 mln euro w porównaniu do ujemnych 5,5 mln euro w pierwszej połowie 2024 r.; skorygowany wynik netto wyniósł -3,1 mln euro w porównaniu do -15,4 mln euro w pierwszej połowie 2024 r.
Przychody zrealizowane we Włoszech stanowią 29,6% przychodów grupy (27,8% w pierwszej połowie 2024 r.) i wynoszą 90,5 mln euro, co oznacza wzrost o 1,6% w porównaniu z 89,0 mln euro w pierwszych sześciu miesiącach 2024 r.
Przychody wygenerowane w Europie, stanowiące 47,4% przychodów grupy (45,7% w pierwszej połowie 2024 r.), wyniosły 144,7 mln euro, w porównaniu ze 146,4 mln euro w pierwszej połowie 2024 r., co oznacza niewielki spadek (o 1,1%), głównie z powodu słabych wyników w regionie DACH i na Półwyspie Iberyjskim.
Przychody z pozostałych krajów wyniosły 70,1 mln euro, co oznacza spadek o 17,5% (-17,8% przy stałych kursach wymiany) w porównaniu z pierwszą połową 2024 r., z powodu słabych wyników zarówno w kanale multibrand, jak i w kanale sprzedaży bezpośredniej.
Spadek ten wynika głównie z innego zakresu geograficznego, który w pierwszej połowie roku obejmował przychody generowane w Stanach Zjednoczonych i Chinach w łącznej kwocie około 9 mln euro.
Obuwie stanowi 91,9% skonsolidowanych przychodów, osiągając poziom 280,7 mln euro, ze spadkiem o 3,8% (-4,0% przy stałych kursach wymiany) w porównaniu z pierwszą połową 2024 r. Przychody ze sprzedaży odzieży wyniosły 8,1% skonsolidowanych przychodów, osiągając poziom 24,6 mln euro, co oznacza spadek w porównaniu z 2024 r. o 13,6% w ujęciu nominalnym (-14,0% przy stałych kursach wymiany).
Ten artykuł został przetłumaczony na język polski przy użyciu narzędzia AI.
FashionUnited wykorzystuje technologię językową opartą na sztucznej inteligencji, aby zapewnić szerszy dostęp do wiadomości i informacji dla profesjonalistów z branży mody na całym świecie. Chociaż staramy się zapewnić dokładność, tłumaczenia AI są stale udoskonalane i mogą nie być jeszcze całkowicie bezbłędne. W przypadku uwag lub pytań dotyczących tego procesu, prosimy o kontakt pod adresem info@fashionunited.com.