Greenwashing: Shein odpowiada na karę finansową we Włoszech
Po nałożeniu kary w wysokości miliona euro przez włoski urząd ds. konkurencji azjatycki gigant e-commerce, Shein, oświadczył, że przyjmuje do wiadomości decyzję urzędu. Firma poinformowała w odpowiedzi na zapytanie, że „niezwłocznie podjęła wszelkie niezbędne kroki w celu ustosunkowania się do zgłoszonych zastrzeżeń”.
Włoski urząd zarzucił Infinite Styles Services Co Ltd, odpowiedzialnej za Shein w Europie, greenwashing, czyli wprowadzającą w błąd reklamę ekologiczną, i nałożył karę.
Marka znana z „szybkiej” i „ekspresowej” mody miała rzekomo stosować wprowadzającą w błąd komunikację na swojej włoskiej stronie internetowej dotyczącą właściwości ekologicznych swoich produktów. W poniedziałek urząd ds. konkurencji orzekł, że twierdzenia te były niejasne, ogólnikowe i mylące.
Shein poinformował, że wzmocnił wewnętrzne procesy weryfikacji i „udoskonalił stronę internetową, aby zapewnić, że wszelkie deklaracje środowiskowe są jasne, precyzyjne i zgodne z obowiązującymi przepisami”.
Wprowadzająca w błąd reklama
Urząd podkreślił, że sekcja „#SHEINTHEKNOW” zawierała deklaracje dotyczące możliwości recyklingu produktów, które okazały się fałszywe lub co najmniej mylące. Kolekcja „evoluSHEIN by Design” była również reklamowana w problematyczny sposób, poprzez odwoływanie się do „zielonych” włókien bez wskazania konkretnych korzyści dla środowiska. Reklama mogła zatem stwarzać mylne wrażenie, że produkty są w pełni ekologiczne i nadają się do recyklingu, co nie jest prawdą. Ponadto, nie wspomniano, że linia ta stanowi jedynie niewielką część całkowitej produkcji.
Urząd skrytykował również deklaracje o redukcji emisji gazów cieplarnianych o 25 procent do 2030 roku i do zera do 2050 roku jako niesprecyzowane i sprzeczne. Najnowsze dane dotyczące emisji z lat 2023 i 2024 wskazują wręcz na ich wzrost.
Ten artykuł został przetłumaczony na język polski przy użyciu narzędzia AI.
FashionUnited wykorzystuje technologię językową opartą na sztucznej inteligencji, aby zapewnić szerszy dostęp do wiadomości i informacji dla profesjonalistów z branży mody na całym świecie. Chociaż staramy się zapewnić dokładność, tłumaczenia AI są stale udoskonalane i mogą nie być jeszcze całkowicie bezbłędne. W przypadku uwag lub pytań dotyczących tego procesu, prosimy o kontakt pod adresem info@fashionunited.com.
OR CONTINUE WITH