Grupa Ermenegildo Zegna: Spadek obrotów utrzymuje się w drugim kwartale
Włoski koncern modowy Ermenegildo Zegna NV odnotował spadek obrotów również w drugim kwartale roku obrotowego 2025. Spowodowane to było przede wszystkim utrzymującym się słabym popytem w Chinach, a także spadkami w Europie.
Według wstępnych danych, opublikowanych przez firmę w środę, obroty koncernu w okresie od kwietnia do czerwca wyniosły 468,9 mln euro. Oznacza to spadek o 5,7% w porównaniu z analogicznym kwartałem ubiegłego roku. Po uwzględnieniu wahań kursowych przychody spadły o 2,6%.
Wzrosty w sprzedaży detalicznej nie rekompensują spadku w hurcie
W detalu obroty wzrosły o 3,3% (po uwzględnieniu wahań kursowych +7,5%) do 352,9 mln euro. Nie wystarczyło to jednak, aby w pełni zrekompensować znaczne straty w segmencie hurtowym. W tym kanale dystrybucji obroty spadły o 33,6% (po uwzględnieniu wahań kursowych -32,5%) do 74,8 mln euro. Firma uzasadniła spadek celową reorganizacją działalności hurtowej na rzecz własnej sprzedaży detalicznej.
W segmencie Zegna obroty spadły o 2,6% do 327 mln euro. Po uwzględnieniu wahań kursowych wzrosły jednak o 1,0%. Segment Tom Ford Fashion osiągnął wzrost obrotów o 2,1% (po uwzględnieniu wahań kursowych +4,1%) do 85,2 mln euro.
Thom Browne z nowym CEO
W segmencie Thom Browne przychody spadły o 25,9% (po uwzględnieniu wahań kursowych -23,9%) do 65,1 mln euro. Według koncernu, znaczący spadek był spowodowany między innymi strategiczną redukcją sprzedaży hurtowej.
Jednocześnie firma ogłosiła zmianę na stanowisku kierowniczym marki: Rodrigo Bazan ustąpi ze stanowiska CEO Thom Browne 31 sierpnia, aby podjąć się nowych wyzwań. Jego następca jest już znany: 2 września kierownictwo marki obejmie Sam Lobban. Przechodzi on z amerykańskiej sieci handlowej Nordstrom, gdzie ostatnio pełnił funkcję wiceprezesa wykonawczego i dyrektora generalnego ds. merchandisingu odzieży designerskiej.
Spadki w Chinach i Europie obciążają wyniki sprzedaży
Na wyniki sprzedaży koncernu w drugim kwartale negatywnie wpłynął również słaby popyt w Chinach. Przychody spadły tam o 21,3% (po uwzględnieniu wahań kursowych -17,1%) do 99,8 mln euro. Na pozostałych rynkach regionu Azji i Pacyfiku spadły o 3,3% (po uwzględnieniu wahań kursowych -1,0%) do 55,7 mln euro.
Również w regionie EMEA, obejmującym Europę, Bliski Wschód i Afrykę, kwartalne obroty nie osiągnęły poziomu z poprzedniego roku. Spadły o 2,9% (po uwzględnieniu wahań kursowych -1,9%) do 174,8 mln euro.
Wzrost odnotowano natomiast w Ameryce. Przychody wzrosły tam o 4,5% (po uwzględnieniu wahań kursowych +9,8%) do 137,7 mln euro.
W całym pierwszym półroczu obroty koncernu wyniosły 927,7 mln euro. Oznacza to spadek o 3,4% (po uwzględnieniu wahań kursowych -2,0%) w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.
Ten artykuł został przetłumaczony na język polski przy użyciu narzędzia AI.
FashionUnited wykorzystuje technologię językową opartą na sztucznej inteligencji, aby zapewnić szerszy dostęp do wiadomości i informacji dla profesjonalistów z branży mody na całym świecie. Chociaż staramy się zapewnić dokładność, tłumaczenia AI są stale udoskonalane i mogą nie być jeszcze całkowicie bezbłędne. W przypadku uwag lub pytań dotyczących tego procesu, prosimy o kontakt pod adresem info@fashionunited.com.
OR CONTINUE WITH