• Home
  • News
  • Business
  • Grupa JD odnotowuje 18-procentowy wzrost sprzedaży w pierwszym półroczu, napędzany przez akwizycje

Grupa JD odnotowuje 18-procentowy wzrost sprzedaży w pierwszym półroczu, napędzany przez akwizycje

Grupa JD opublikowała śródroczne wyniki za pierwszą połowę roku obrotowego 2026, wykazując całkowitą sprzedaż na poziomie 5,94 miliarda funtów, co stanowi 18-procentowy wzrost w stosunku do roku poprzedniego. Przy stałych kursach walutowych oznacza to 20-procentowy wzrost, w dużej mierze napędzany przez przejęcia firm Hibbett i Courir.

Organiczny wzrost sprzedaży, z wyłączeniem tych akwizycji, wyniósł 2,7 procent. Mimo to zysk firmy przed opodatkowaniem i korektami (PBTAI) spadł o 13,5 procent do 351 milionów funtów. Marża brutto Grupy JD również spadła o 60 punktów bazowych do 48 procent, głównie z powodu „kontrolowanych inwestycji cenowych” w ofercie online. Ustawowy zysk firmy przed opodatkowaniem wzrósł jednak o 9,5 procent do 138 milionów funtów.

Dyrektor generalny Régis Schultz zauważył, że firma zdobyła udziały w rynku w Ameryce Północnej i Europie, pomimo trudnego otoczenia konsumenckiego. Działalność firmy w Ameryce Północnej rozwija się pomyślnie, odnotowując wzrost udziałów w rynku i rosnącą świadomość marki. Integracja przejętych firm, takich jak Hibbett i Courir, przebiega zgodnie z planem, wzmacniając obecność firmy na tych kluczowych rynkach. Grupa JD dokonuje również znaczących inwestycji w globalny łańcuch dostaw, a nowe centra dystrybucyjne w Europie i USA mają zostać uruchomione w nadchodzących miesiącach.

Wzrost sprzedaży w Ameryce Północnej, spadek w Wielkiej Brytanii

Wyniki firmy różniły się w zależności od regionu i kategorii produktów. Sprzedaż obuwia na świecie była słabsza z powodu „trwającej zmiany w cyklu produktowym”. Z kolei sprzedaż odzieży wykazała globalnie solidne wyniki bazowe. Sprzedaż online, stanowiąca 19 procent sprzedaży Grupy, również przyniosła mieszane rezultaty – w Ameryce Północnej odnotowano znaczną poprawę wyników, podczas gdy w Wielkiej Brytanii nastąpił spadek rok do roku.

W Ameryce Północnej Grupa osiągnęła organiczny wzrost sprzedaży na poziomie 3,1 procent, napędzany otwarciem 31 sklepów JD oraz rozwojem komplementarnych szyldów (np. DTLR, Hibbett, Shoe Palace) na swoim największym rynku. W Europie organiczne przychody wzrosły o 6 procent, dzięki otwarciu 44 nowych sklepów JD, ze szczególnym uwzględnieniem Hiszpanii, Włoch, Francji i Polski. Z kolei w Wielkiej Brytanii sprzedaż organiczna spadła w pierwszym półroczu o 1,7 procent, na co wpłynęły trudne do pobicia wyniki porównawcze z drugiego kwartału, związane z turniejem piłkarskim Euro 2024.

W omawianym okresie JD otworzyło cztery sklepy flagowe: w Las Vegas, Vancouver, Melbourne oraz największy na świecie sklep JD w Trafford Centre w Manchesterze, który odnotował bardzo dobre wyniki od momentu otwarcia w czerwcu. Firma zakończyła okres z 4872 sklepami w 36 krajach, działającymi pod szyldami takimi jak JD, Hibbett, Shoe Palace, DTLR, Courir, Sport Zone i Sprinter.

JD przedstawia ostrożną prognozę

Patrząc w przyszłość, Grupa JD pozostaje ostrożna co do otoczenia handlowego w drugiej połowie roku, powołując się na utrzymującą się presję na finanse konsumentów oraz trwającą transformację w cyklu produktowym obuwia. Firma spodziewa się jednak, że jej całoroczny zysk PBTAI będzie zgodny z obecnymi oczekiwaniami rynkowymi na poziomie 878 milionów funtów.

Firma przewiduje również ograniczony wpływ finansowy amerykańskich ceł w bieżącym roku obrotowym, dzięki zdywersyfikowanej strategii zaopatrzenia oraz zapasom zakupionym przed wprowadzeniem ceł.

Zarząd ogłosił wypłatę dywidendy śródrocznej w wysokości 0,33 pensa na akcję, co jest zgodne z poziomem z poprzedniego roku. Dodatkowo, Grupa JD rozpocznie drugi program skupu akcji własnych o wartości 100 milionów funtów, co zwiększy łączną kwotę skupu do 200 milionów funtów.

Ten artykuł został przetłumaczony na język polski przy użyciu narzędzia AI.

FashionUnited wykorzystuje technologię językową opartą na sztucznej inteligencji, aby zapewnić szerszy dostęp do wiadomości i informacji dla profesjonalistów z branży mody na całym świecie. Chociaż staramy się zapewnić dokładność, tłumaczenia AI są stale udoskonalane i mogą nie być jeszcze całkowicie bezbłędne. W przypadku uwag lub pytań dotyczących tego procesu, prosimy o kontakt pod adresem info@fashionunited.com.


OR CONTINUE WITH
Courir
Hibbett
JD Sports