• Home
  • News
  • Business
  • Hennes & Mauritz odnotowuje znaczący wzrost zysku w trzecim kwartale pomimo spadku przychodów

Hennes & Mauritz odnotowuje znaczący wzrost zysku w trzecim kwartale pomimo spadku przychodów

Szwedzki koncern odzieżowy Hennes & Mauritz AB odnotował w trzecim kwartale roku obrotowego 2024/25 spadek przychodów, ale jednocześnie zdołał znacząco zwiększyć zysk. Informacje te pochodzą z najnowszego raportu finansowego, opublikowanego w czwartek przez spółkę-matkę marek takich jak H&M, Cos, Monki, Weekday, & Other Stories i Arket.

W okresie od czerwca do sierpnia przychody grupy wyniosły 57,0 mld koron szwedzkich (5,2 mld euro). Oznacza to spadek o trzy procent w porównaniu z analogicznym kwartałem ubiegłego roku. Jednak w walutach lokalnych przychody wzrosły o dwa procent.

Negatywne efekty kursowe obciążają wyniki sprzedaży

W Europie Zachodniej, zdecydowanie najważniejszym regionie rynkowym dla koncernu, kwartalne przychody wzrosły o jeden procent (po uwzględnieniu kursów walut o 3 procent) do blisko 19,9 mld koron szwedzkich. W krajach nordyckich odnotowano spadek o jeden procent do 5,2 mld koron szwedzkich, przy czym w walutach lokalnych wynik pozostał na stabilnym poziomie.

W Azji, Oceanii i Afryce przychody wyniosły łącznie około 6,4 mld koron szwedzkich, co oznacza spadek o dziesięć procent (w walutach lokalnych o 2 procent) w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. W obu Amerykach skurczyły się one o osiem procent (wzrost o 1 procent w walutach lokalnych) do 12,1 mld koron szwedzkich.

W Europie Wschodniej przychody na poziomie 5,4 mld koron szwedzkich utrzymały się na poziomie zbliżonym do ubiegłorocznego, a po uwzględnieniu kursów walut wzrosły o trzy procent. W Europie Południowej koncern odnotował spadek o cztery procent do 7,9 mld koron szwedzkich (wzrost o 3 procent w walutach lokalnych).

Redukcja kosztów zapewnia znaczący wzrost zysku

Pomimo spadku przychodów, firma odzieżowa zdołała znacząco poprawić swoje wyniki. Marża brutto wzrosła z 51,1 do 52,9 procent w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, pomimo nieco większych obniżek cen. Według spółki było to efektem usprawnień w łańcuchu dostaw oraz korzystnych efektów kursowych. Ponadto koncernowi udało się obniżyć koszty operacyjne.

W rezultacie zysk operacyjny wzrósł o 40 procent w ujęciu rocznym, osiągając 4,9 mld koron szwedzkich. Zysk netto przypadający na akcjonariuszy wzrósł o 39 procent do 3,2 mld koron szwedzkich (293 mln euro).

W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy bieżącego roku obrotowego przychody grupy wyniosły 169,1 mld koron szwedzkich. Oznacza to spadek o dwa procent w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, jednak w walutach lokalnych odnotowano wzrost o dwa procent. Zysk netto przypadający na akcjonariuszy spadł o blisko dziesięć procent do 7,8 mld koron szwedzkich.

Pierwsze tygodnie czwartego kwartału nie wskazują na tendencję wzrostową. Według obecnych szacunków zarządu, przychody we wrześniu, po uwzględnieniu kursów walut, osiągną poziom zbliżony do tego z analogicznego miesiąca ubiegłego roku. Spółka ostrzegła również, że negatywny wpływ obniżek cen na wyniki w czwartym kwartale będzie nieco większy niż w roku poprzednim.

Ten artykuł został przetłumaczony na język polski przy użyciu narzędzia AI.

FashionUnited wykorzystuje technologię językową opartą na sztucznej inteligencji, aby zapewnić szerszy dostęp do wiadomości i informacji dla profesjonalistów z branży mody na całym świecie. Chociaż staramy się zapewnić dokładność, tłumaczenia AI są stale udoskonalane i mogą nie być jeszcze całkowicie bezbłędne. W przypadku uwag lub pytań dotyczących tego procesu, prosimy o kontakt pod adresem info@fashionunited.com.


OR CONTINUE WITH
Hennes&mauritz ab
H&M