• Home
  • News
  • Business
  • Hermès: zysk netto spadł o 5% w I półroczu z powodu jednorazowej składki od przedsiębiorstw

Hermès: zysk netto spadł o 5% w I półroczu z powodu jednorazowej składki od przedsiębiorstw

By AFP

loading...

Scroll down to read more
Business
Butik Hermès w Jio World Centre Mall w Bombaju. Zdjęcie: FashionUnited

Luksusowa grupa Hermès ogłosiła w środę 5% spadek zysku netto w pierwszej połowie roku do 2,2 miliarda euro. Na wynik wpłynęła jednorazowa składka od przedsiębiorstw, pomimo 7,1% wzrostu sprzedaży, która wyniosła 8 miliardów euro. Po wyłączeniu jednorazowej składki, "zysk netto grupy wyniósł 2,5 miliarda euro, co stanowi wzrost o 6% w porównaniu z pierwszym półroczem 2024 roku", jak podano w komunikacie.

Prezes Axel Dumas, cytowany w komunikacie, z zadowoleniem odnotował "solidne wyniki za pierwsze półrocze we wszystkich regionach" i zapowiedział "dalsze inwestycje i rekrutację, aby utrzymać sukces domu mody". Sprzedaż w regionie Ameryki wzrosła o 9,5% do 1,45 miliarda euro "w bardziej zmiennym otoczeniu, napędzana dwucyfrowym wzrostem w Stanach Zjednoczonych".

Odnosząc się do nowych 15% ceł na produkty eksportowane do Stanów Zjednoczonych, ogłoszonych w niedzielę, Axel Dumas w rozmowie z prasą stwierdził, że "oczekuje na precyzyjne zasady gry". "Ostatnie ogłoszenia wymagają doprecyzowania", powiedział, podkreślając, że stawki wynosiły 4,7% na początku roku, do których w kwietniu dodano nowe cła w wysokości 10%.

"Jeśli 15% to 10% plus istniejące 5%, nie ma powodu do podwyższania cen", powiedział. W następstwie 10% ceł nałożonych w kwietniu, grupa podniosła ceny w Stanach Zjednoczonych o 5%. "Jest jeszcze jedna równie ważna kwestia, a mianowicie spadek dolara", dodał Dumas. "Dolar znacznie stracił na wartości, co ma taki sam wpływ, jeśli nie większy, niż cła", stwierdził.

W regionie Azji, z wyłączeniem Japonii, sprzedaż grupy wzrosła o 1,5% do 3,57 miliarda euro. "Nie widzę obecnie fundamentalnej zmiany w atmosferze sprzedaży w Chinach, która pozostaje dla nas korzystna", podkreślił Axel Dumas.

W Japonii sprzedaż wzrosła o 17,6% do 815 milionów euro. W Europie, z wyłączeniem Francji, obroty wzrosły o 12% i przekroczyły miliard euro, podczas gdy sprzedaż we Francji wzrosła o 8,7% do 740 milionów euro.

Stanowiąca główny obszar działalności grupy sprzedaż artykułów skórzanych wzrosła o 11,3% do 3,58 miliarda euro. Sprzedaż odzieży i akcesoriów wzrosła o 4,3% do 2,25 miliarda euro. Sprzedaż perfum i kosmetyków spadła o 4,1% do 248 milionów euro, a sprzedaż zegarków spadła o 8,9% do 281 milionów euro.

Ten artykuł został przetłumaczony na język polski przy użyciu narzędzia AI.

FashionUnited wykorzystuje technologię językową opartą na sztucznej inteligencji, aby zapewnić szerszy dostęp do wiadomości i informacji dla profesjonalistów z branży mody na całym świecie. Chociaż staramy się zapewnić dokładność, tłumaczenia AI są stale udoskonalane i mogą nie być jeszcze całkowicie bezbłędne. W przypadku uwag lub pytań dotyczących tego procesu, prosimy o kontakt pod adresem info@fashionunited.com.

Hermès