Katjes przejmuje większościowy pakiet udziałów w Bogner
Katjes nabywa udziały w Willy Bogner GmbH, zapewniając sobie pakiet większościowy.
Katjes International GmbH & Co. KG, spółka inwestycyjna należąca do niemieckiego producenta słodyczy o tej samej nazwie, przejmuje 60 procent udziałów w monachijskiej firmie odzieżowej, poinformował Bogner w piątek. Rodzina Bogner sprzedaje większość swoich udziałów, ale pozostaje zaangażowana w firmę na długi termin, zachowując 40 procent udziałów. W oparciu o silną strukturę kapitałową planowane jest dalsze przyspieszenie rozwoju firmy.
„Wejście Katjes International to kamień milowy dla przyszłości naszych marek Bogner i Fire+Ice” – powiedział CEO Bogner, Daniel Hiendlmeier, który kieruje firmą od nieco ponad roku. „Katjes International podziela naszą wizję innowacji i zarządzania marką, a także wykazuje głębokie zrozumienie dla naszej tożsamości. To zaangażowanie otwiera wspaniałe możliwości dla marki, naszych pracowników i partnerów”.
Bogner, również po wejściu Katjes, ma w dalszym ciągu działać niezależnie pod względem prawnym i organizacyjnym. Siedziba firmy pozostaje w Monachium.
Firma w roku obrotowym 2023/24 zwiększyła swoje obroty do rekordowego poziomu i odnotowała postępy w wynikach operacyjnych. Przychody w tym okresie wyniosły 187,6 miliona euro, co oznacza wzrost o siedem procent w porównaniu z rokiem poprzednim.
„Transakcja wzmacnia naszą bazę kapitałową i tworzy doskonałe podstawy do dalszego rozwoju na rynku międzynarodowym oraz budowania globalnych relacji z klientami” – dodaje dyrektor finansowy Bogner, Frank Wiesner. „Ten krok potwierdza siłę marki Bogner i sukces naszej strategii w ostatnich latach”.
Katjes rozszerza portfolio o dobra luksusowe
Katjes International inwestuje w różne marki, zwłaszcza z sektora dóbr konsumpcyjnych. Do firmy należą między innymi producenci słodyczy Sperlari, Piasten i Harlekijntjes. Dzięki Bogner firma rozszerza swoje portfolio o segment dóbr luksusowych, wyjaśnia Tobias Bachmüller, dyrektor zarządzający Katjes International.
„Nasze sukcesy w sektorze kosmetyków – z markami Bübchen, Theramed i Shirin Beauty – dowiodły, że potrafimy z zyskiem rozwijać marki spoza naszego pierwotnego obszaru działalności” – mówi Bachmüller. „Rozwój marek w segmencie dóbr konsumpcyjnych w Europie to nasza mocna strona i jest zgodny z naszą długoterminową strategią. Dzięki Bogner rozszerzamy nasze portfolio marek o segment dóbr luksusowych, tym samym je wzbogacając”.
Ten artykuł został przetłumaczony na język polski przy użyciu narzędzia AI.
FashionUnited wykorzystuje technologię językową opartą na sztucznej inteligencji, aby zapewnić szerszy dostęp do wiadomości i informacji dla profesjonalistów z branży mody na całym świecie. Chociaż staramy się zapewnić dokładność, tłumaczenia AI są stale udoskonalane i mogą nie być jeszcze całkowicie bezbłędne. W przypadku uwag lub pytań dotyczących tego procesu, prosimy o kontakt pod adresem info@fashionunited.com.
OR CONTINUE WITH