Kaufland: Marketplace wkracza do Austrii i Polski
Niemiecka sieć handlowa Kaufland rozszerza swój cyfrowy marketplace na Austrię i Polskę.
Po tym, jak należąca do grupy Schwarz z Badenii-Wirtembergii firma w ubiegłym roku uruchomiła platformę w Słowacji i Czechach, późnym latem mają dołączyć kolejne dwa rynki, poinformował Kaufland w poniedziałek. Kaufland stawia na rynek, na którym jest już fizycznie obecny (Polska), oraz na rynek, na którym firma jeszcze nie działała (Austria).
W Polsce Kaufland posiada 245 sklepów. Oprócz obecności stacjonarnej, detalista buduje Kaufland.pl, licząc na wzrost polskiego rynku e-commerce o ponad dziesięć procent, jak podano w komunikacie. W Austrii, gdzie firma, mimo braku własnych sklepów, ma rzekomo ponad 40-procentową rozpoznawalność marki, Kaufland stawia przede wszystkim na niewielką liczbę lokalnych dostawców internetowych platform handlowych i dostrzega w tym szansę.
„Nasz marketplace Kaufland bardzo dobrze wystartował w Europie. W Słowacji i Czechach należymy już do największych platform handlowych online w tych krajach” – powiedział Gerald Schönbucher, członek zarządu Kaufland E-Commerce. „Otrzymujemy wiele pozytywnych opinii zarówno od sprzedawców, jak i od klientów. W związku z tym ekspansja na kolejne kraje jest dla nas kolejnym dużym i logicznym krokiem w tym roku”.
W Niemczech platformę, która oferuje ponad 45 milionów produktów w ponad 6400 kategoriach, odwiedza miesięcznie około 32 miliony użytkowników. Od momentu uruchomienia platformy w Słowacji 4200 sprzedawców oferuje około 6,5 miliona produktów. W Czechach zarejestrowanych jest około 4700 sprzedawców – z czego jedna czwarta pochodzi z tego kraju – oferujących 5,9 miliona produktów.
Asortyment niemieckiego marketplace'u Kaufland obejmuje produkty spożywcze, artykuły wyposażenia wnętrz, elektronikę, a nawet pojazdy, takie jak quady. Sprzedawcy oferują również odzież i akcesoria marek sportowych i outdoorowych, takich jak Nike, Adidas i The North Face, a także marek luksusowych, takich jak Versace.
Na początku roku firma tymczasowo wstrzymała sprzedaż produktów sportowych marki Puma z Herzogenaurach, ponieważ prowadziła negocjacje „w sprawie prezentacji marki” na platformie. Tematem rozmów miała być również walka z podrabianiem produktów. Obecnie produkty Puma są ponownie dostępne na platformie.
Ten artykuł został przetłumaczony na język polski przy użyciu narzędzia AI.
FashionUnited wykorzystuje technologię językową opartą na sztucznej inteligencji, aby zapewnić szerszy dostęp do wiadomości i informacji dla profesjonalistów z branży mody na całym świecie. Chociaż staramy się zapewnić dokładność, tłumaczenia AI są stale udoskonalane i mogą nie być jeszcze całkowicie bezbłędne. W przypadku uwag lub pytań dotyczących tego procesu, prosimy o kontakt pod adresem info@fashionunited.com.
OR CONTINUE WITH