• Home
  • News
  • Business
  • LuxExperience FY25: Mytheresa napędza wzrost w obliczu restrukturyzacji

LuxExperience FY25: Mytheresa napędza wzrost w obliczu restrukturyzacji

LuxExperience B.V., wiodąca luksusowa wielomarkowa platforma cyfrowa, ogłosiła wyniki finansowe za czwarty kwartał i cały rok fiskalny 2025. Kluczowy segment działalności spółki, Mytheresa, odnotował silny wzrost, ze sprzedażą netto rosnącą o 11,5 procent w czwartym kwartale do 248,9 miliona euro oraz o 8,9 procent w całym roku fiskalnym do 916,1 miliona euro. Skorygowana EBITDA dla segmentu Mytheresa wzrosła do 44,6 miliona euro w skali roku, a marża skorygowanej EBITDA zwiększyła się do 4,9 procent.

Przedstawione skonsolidowane wyniki spółki po raz pierwszy uwzględniają również wyniki niedawno przejętych marek sklepowych YNAP.

Restrukturyzacja strategiczna i zmiany w kierownictwie

Portfolio LuxExperience obejmuje jedne z najbardziej rozpoznawalnych marek w sektorze cyfrowego luksusu, takie jak Mytheresa, Net-A-Porter i Mr Porter, które wspólnie tworzą segmenty luksusowe. Z kolei segment off-price składa się z Yoox i The Outnet.

Dyrektor generalny Michael Kliger wyraził zadowolenie z wyników, mówiąc: „Jestem niezwykle zadowolony z wyników naszej działalności Mytheresa. Udowodniliśmy naszą pozycję lidera operacyjnego i finansowego w segmencie cyfrowego luksusu. W LuxExperience posiadamy wiedzę i udokumentowane sukcesy w osiąganiu stałego, rentownego wzrostu w tej branży”. Zaznaczył, że firma znajduje się w „wyjątkowej pozycji, aby stać się jedynym i ostatecznym celem dla entuzjastów luksusu na całym świecie”.

W celu optymalizacji działalności i napędzania wzrostu, firma niemal zakończyła reorganizację w kierunku nowego modelu operacyjnego. Obejmuje to częściową redukcję zatrudnienia w YNAP oraz powołanie nowych zespołów kierowniczych dla Net-A-Porter i Mr Porter. Spółka rozpoczęła również proces oddzielania i upraszczania modeli biznesowych swoich segmentów luksusowych i off-price.

Prognozy finansowe i wizja przyszłości

Na rok fiskalny 2026 LuxExperience prognozuje wartość towarów brutto (GMV) na poziomie grupy w przedziale od 2,5 do 2,9 miliarda euro. Oczekuje się, że segment Mytheresa będzie nadal rósł, natomiast prognozuje się, że segment luksusowy NAP & MRP odnotuje niewielki spadek GMV, a segment off-price Yoox & The Outnet „znacznie się zmniejszy” w miarę kontynuacji restrukturyzacji. Przewiduje się, że marża skorygowanej EBITDA Grupy na rok fiskalny 2026 wyniesie od -4 do +1 procenta.

W dalszej perspektywie firma potwierdziła swoje średnioterminowe roczne wskaźniki wzrostu na poziomie od 10 do 15 procent i dąży do osiągnięcia 4 miliardów euro sprzedaży netto oraz marży skorygowanej EBITDA w przedziale od 7 do 9 procent.

Ten artykuł został przetłumaczony na język polski przy użyciu narzędzia AI.

FashionUnited wykorzystuje technologię językową opartą na sztucznej inteligencji, aby zapewnić szerszy dostęp do wiadomości i informacji dla profesjonalistów z branży mody na całym świecie. Chociaż staramy się zapewnić dokładność, tłumaczenia AI są stale udoskonalane i mogą nie być jeszcze całkowicie bezbłędne. W przypadku uwag lub pytań dotyczących tego procesu, prosimy o kontakt pod adresem info@fashionunited.com.


OR CONTINUE WITH
LuxExperience
LuxExperience B.V.
Mytheresa
YNAP