• Home
  • News
  • Business
  • Pepco Group: prognozowane przychody w roku finansowym 2025 przekroczą 4,5 mld euro

Pepco Group: prognozowane przychody w roku finansowym 2025 przekroczą 4,5 mld euro

Pepco Group N.V. opublikowała wstępne wyniki handlowe za cały rok finansowy 2025. Zgodnie z nimi, rezultaty działalności kontynuowanej Grupy (z wyłączeniem Poundland) mają być zgodne z wcześniejszymi prognozami. Spółka przewiduje, że przychody przekroczą 4,5 miliarda euro, co jest efektem utrzymującej się dynamiki przychodów ze sprzedaży porównywalnej (LFL), które wzrosły o 2,7 proc. w okresie 51 tygodni zakończonym 21 września.

Prognozuje się, że wzrost bazowej EBITDA zbliży się do górnej granicy wysokiego jednocyfrowego przedziału. Jednocześnie bazowy zysk netto ma odnotować znaczący wzrost rok do roku – już w pierwszych dziewięciu miesiącach osiągnął on 196 milionów euro, co jest wartością niemal równą wynikowi za cały rok 2024 (199 milionów euro).

Najważniejsze wydarzenia strategiczne i operacyjne

„Nasza działalność została przekształcona i uproszczona, a jej głównym filarem jest marka Pepco w kluczowych regionach Europy Środkowo-Wschodniej i Zachodniej. Grupa jest teraz bardziej elastyczna, co pozwala jej wykorzystywać nadarzające się okazje, zwiększać satysfakcję klientów poprzez zaangażowanie w kanałach cyfrowych i docelowo budować większy udział w rynku” – powiedział w oświadczeniu Stephan Borchert, CEO firmy.

Według Borcherta, dobre wyniki są efektem „roku transformacji” w realizacji strategii. Do kluczowych osiągnięć należą: sfinalizowanie sprzedaży Poundland na rzecz Gordon Brothers w czerwcu 2025 roku oraz pomyślne wycofanie produktów szybkozbywalnych (FMCG) z oferty marki Pepco. Rezygnacja z FMCG jest zgodna ze strategią koncentracji na wyżej marżowej odzieży i towarach ogólnego użytku. W tym segmencie, po wyłączeniu FMCG, marka Pepco odnotowała w drugiej połowie roku wzrost przychodów LFL o 6,1 proc.

Wyniki handlowe w czwartym kwartale były szczególnie dobre – przychody LFL Pepco wzrosły o 3,9 proc., co jest najlepszym wynikiem kwartalnym od dwóch i pół roku. Do ożywienia przyczyniły się przede wszystkim solidne wyniki w Polsce oraz całoroczny wzrost LFL w Europie Zachodniej na poziomie 6,7 proc. Grupa potwierdziła również, że zamierza zrealizować tegoroczny cel otwarcia 248 nowych sklepów netto.

Jedyne zauważalne osłabienie operacyjne odnotowała marka Dealz, której przychody LFL w czwartym kwartale spadły o 4,4 proc. Przyczyną były intensywne działania promocyjne w segmencie zdrowia i urody oraz nietypowo chłodna pogoda, która negatywnie wpłynęła na sprzedaż napojów bezalkoholowych.

Dyscyplina finansowa i zwrot kapitału

Pepco Group kładzie nacisk na dyscyplinę finansową i zwrot kapitału do akcjonariuszy. Grupa ogłosiła uruchomienie w październiku 2025 roku drugiej transzy programu skupu akcji własnych o wartości 50 milionów euro, po zakończeniu w sierpniu pierwszej transzy o tej samej wartości. Decyzja o skupie akcji odzwierciedla przekonanie zarządu, że obecna cena akcji „znacznie zaniża” perspektywy rozwoju spółki.

Ponadto Grupa rozpoczęła realizację planu optymalizacji zadłużenia, wykupując uprzywilejowane obligacje zabezpieczone o wartości 175 milionów euro w celu wydłużenia profilu zapadalności długu. Płynność finansowa spółki pozostaje na wysokim poziomie, a łączna dostępna płynność przekracza 700 milionów euro.

Ten artykuł został przetłumaczony na język polski przy użyciu narzędzia AI.

FashionUnited wykorzystuje technologię językową opartą na sztucznej inteligencji, aby zapewnić szerszy dostęp do wiadomości i informacji dla profesjonalistów z branży mody na całym świecie. Chociaż staramy się zapewnić dokładność, tłumaczenia AI są stale udoskonalane i mogą nie być jeszcze całkowicie bezbłędne. W przypadku uwag lub pytań dotyczących tego procesu, prosimy o kontakt pod adresem info@fashionunited.com.


OR CONTINUE WITH
dealz
Pepco
Pepco Group