• Home
  • News
  • Business
  • Po przejęciu: Dieter Holzer nowym CEO Closed

Po przejęciu: Dieter Holzer nowym CEO Closed

Od kilku dni wiadomo, że niewypłacalna hamburska marka modowa Closed ma nowych właścicieli. W poniedziałek, podczas konferencji prasowej, zaangażowane strony przedstawiły pierwsze informacje dotyczące przyszłości marki. Kwota transakcji nie została jednak ujawniona.

Zgodnie z zapowiedziami, Dieter Holzer, jako CEO i współudziałowiec, przejmie kierownictwo nad firmą. Będzie on kontynuował współpracę z dotychczasowym zespołem zarządzającym, na czele z dyrektorem kreatywnym Gordonem Giersem.

Wraz z Holzerem, Closed zyskuje niezwykle doświadczonego menedżera w branży. W swojej karierze zarządzał on między innymi niemieckimi firmami odzieżowymi Marc O’Polo i Tom Tailor. Wcześniej był również związany z markami Tommy Hilfiger i Esprit. Holzer, wspólnie z rodziną przedsiębiorców Böck, właścicielami Marc O’Polo, zwyciężył w przetargu na przejęcie Closed.

Closed pozostaje niezależną marką

Syndyk masy upadłościowej Stefan Denkhaus wyjaśnił, że uzgodniona transakcja zostanie prawdopodobnie sfinalizowana do końca miesiąca. Do tego czasu wymagana jest jeszcze zgoda Federalnego Urzędu Antymonopolowego (Bundeskartellamt) oraz spełnienie pozostałych warunków zamknięcia transakcji. Denkhaus dodał, że „nie ma wątpliwości”, iż wymogi te zostaną spełnione. Kwestia przyszłości zagranicznych spółek Closed jest jednak wciąż przedmiotem negocjacji.

Maximilian Böck, obecny CEO Marc O’Polo, podkreślił, że przejęcie Closed jest „prywatną inwestycją” family office rodziny Böck. W związku z tym, Closed i Marc O’Polo będą w przyszłości nadal funkcjonować jako niezależne przedsiębiorstwa. „Nie ma planów wykorzystania jakichkolwiek synergii” – zaznaczył Böck.

Uzasadnił on inwestycję, stwierdzając, że Closed to „świetna marka” z „ogromnym potencjałem”. Podkreślił również rolę pracowników oraz „całej, dobrze funkcjonującej od lat struktury” w budowaniu wartości firmy. Celem jest zatem utrzymanie jak największej liczby miejsc pracy. Syndyk Denkhaus wyjaśnił jednak, że około 25 zwolnień będzie nieuniknionych. Większość sklepów własnych marki również ma kontynuować działalność.

Błędy strategiczne doprowadziły do niewypłacalności

Dyrektor ds. restrukturyzacji (CRO), Lothar Hiese, ponownie podkreślił, że do samego końca działalność operacyjna Closed była rentowna. W roku obrotowym 2023/24, przy przychodach rzędu 120 milionów euro, firma osiągnęła dodatni wynik EBITDA (zysk przed odsetkami, opodatkowaniem i amortyzacją) na poziomie jednocyfrowej kwoty milionów euro. Jednakże, po uwzględnieniu wszystkich kosztów, z powodu wysokiego zadłużenia firma odnotowała jednocyfrową stratę netto w milionach euro.

Jako przyczynę podano błędne decyzje strategiczne. Hiese wyjaśnił, że w trudnych warunkach rynkowych zainwestowano zbyt duże środki w inicjatywy prorozwojowe, które nie przyniosły oczekiwanych rezultatów. Ponadto, struktura kosztów została „w pewnym stopniu zaniedbana”. Wszystkie te czynniki doprowadziły do wysokiego zadłużenia, którego ostatecznie nie można było już finansować. W rezultacie, na początku sierpnia konieczne było złożenie wniosku o upadłość.

Pod rządami nowych właścicieli nie będzie już zbyt ambitnych celów wzrostu. „Chcemy osiągnąć nową rentowność przy realistycznym i ostrożnym poziomie przychodów” – podkreślił Hiese.

Ten artykuł został przetłumaczony na język polski przy użyciu narzędzia AI.

FashionUnited wykorzystuje technologię językową opartą na sztucznej inteligencji, aby zapewnić szerszy dostęp do wiadomości i informacji dla profesjonalistów z branży mody na całym świecie. Chociaż staramy się zapewnić dokładność, tłumaczenia AI są stale udoskonalane i mogą nie być jeszcze całkowicie bezbłędne. W przypadku uwag lub pytań dotyczących tego procesu, prosimy o kontakt pod adresem info@fashionunited.com.


OR CONTINUE WITH
Closed
Closed GmbH
Dieter Holzer
Insolvenz
Übernahme