Prêt-à-porter: Sprzedaż SMCP rośnie w pierwszym półroczu, z wyjątkiem Azji
loading...
Sprzedaż grupy prêt-à-porter SMCP, właściciela marek Sandro, Maje, Claudie Pierlot i Fursac, wzrosła w pierwszym półroczu o 2,7% do 601 milionów euro, odnotowując progres we wszystkich regionach geograficznych z wyjątkiem Azji.
Wynik ten, określony jako "solidny", a w Stanach Zjednoczonych wręcz "wyjątkowy", został osiągnięty na rynku, który pozostaje "niepewny i wymagający", skomentowała we wtorek dyrektor generalna Isabelle Guichot podczas konferencji prasowej.
W regionie Azji i Pacyfiku odnotowano spadek sprzedaży o 9%, co tłumaczy się "optymalizacją sieci sklepów przeprowadzoną w 2024 roku", szczególnie w Chinach, jak wyjaśniła pani Guichot, powołując się na komunikat prasowy.
Dyrektor generalna pochwaliła jednak "obiecujący start w nowych krajach, takich jak Indie, Indonezja i Filipiny". Obrót we Francji wzrósł o 2,3%. Sprzedaż w regionie Europa-Bliski Wschód-Afryka (bez Francji) wzrosła o 6,3%, a w regionie Ameryki o 10,3%.
Wśród marek, Sandro przoduje pod względem wzrostu sprzedaży (+3,4%), a następnie Maje (+2,5%). Dwie pozostałe marki (Claudie Pierlot i Fursac) odnotowały łączny wzrost sprzedaży o 0,6%.
Co najważniejsze, SMCP powraca do zysków, osiągając zysk netto w wysokości 11 milionów euro w porównaniu ze stratą 27,7 milionów euro w pierwszej połowie 2024 roku.
Grupę tę "dobrą dynamikę" przypisuje racjonalizacji sieci sklepów, otwierając nowe punkty na strategicznych rynkach i zamykając nierentowne.
SMCP posiada obecnie 1642 punkty sprzedaży na świecie, czyli o 20 mniej niż na koniec grudnia.
W komunikacie prasowym podkreślono również "ścisłą kontrolę nad stanami magazynowymi i inwestycjami", a zapasy spadły o 13% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.
Zapytana przez AFP o ewentualny wpływ wojny handlowej Donalda Trumpa na wyniki grupy na rynku amerykańskim, dyrektor stwierdziła, że SMCP "zabezpieczyło się" już wcześniej, podnosząc ceny w Stanach Zjednoczonych w kwietniu ubiegłego roku.
Ten artykuł został przetłumaczony na język polski przy użyciu narzędzia AI.
FashionUnited wykorzystuje technologię językową opartą na sztucznej inteligencji, aby zapewnić szerszy dostęp do wiadomości i informacji dla profesjonalistów z branży mody na całym świecie. Chociaż staramy się zapewnić dokładność, tłumaczenia AI są stale udoskonalane i mogą nie być jeszcze całkowicie bezbłędne. W przypadku uwag lub pytań dotyczących tego procesu, prosimy o kontakt pod adresem info@fashionunited.com.