• Home
  • News
  • Business
  • Przejęcie Closed: Niemiecki Urząd Antymonopolowy daje zielone światło

Przejęcie Closed: Niemiecki Urząd Antymonopolowy daje zielone światło

Nic już nie stoi na przeszkodzie przejęciu marki Closed przez rodzinę przedsiębiorców Böck oraz menedżera z branży mody, Dietera Holzera. Jak poinformował w piątek Federalny Urząd Antymonopolowy, organ ten zatwierdził przejęcie Grupy Closed, znajdującej się w postępowaniu upadłościowym, przez spółkę capital-Home GmbH, która posiada również większościowy pakiet udziałów w grupie Marc O’Polo.

„Wprawdzie w portfolio produktowym zaangażowanych stron występują pewne zbieżności, jednak fuzja na żadnym z rynków nie doprowadzi do uzyskania udziałów, które mogłyby stanowić zagrożenie dla skutecznej konkurencji” – powiedział Andreas Mundt, prezes Federalnego Urzędu Antymonopolowego. „Dzięki temu Urząd mógł zatwierdzić transakcję w ciągu tygodnia od złożenia wniosku”.

Tym samym możliwe staje się zakończenie postępowania do końca miesiąca, co zapowiadał syndyk Stefan Denkhaus. Oprócz zgody Urzędu Antymonopolowego, w ubiegłym tygodniu mowa była jeszcze o konieczności spełnienia dodatkowych warunków zamknięcia transakcji, jednak Denkhaus wyraził przekonanie, że zostaną one spełnione. Przyszłość zagranicznych spółek Closed jest obecnie przedmiotem negocjacji.

W przyszłości stery w firmie, jako CEO i współudziałowiec, przejmie Dieter Holzer. Holzer był poprzednikiem Maximiliana Böcka na stanowisku CEO Marc O’Polo, a obecnie zasiada w radzie nadzorczej spółki. W swojej karierze zawodowej zarządzał również m.in. firmą odzieżową Tom Tailor. Wspierać go będzie dotychczasowy zespół zarządzający, w tym dyrektor ds. produktu Gordon Giers oraz dyrektor ds. sprzedaży (CSO) Til Nadler.

Spółka Closed GmbH złożyła wniosek o upadłość 5 sierpnia. Jak wówczas informowano, krok ten był „konieczny z powodu nadmiernego zadłużenia i związanych z nim kosztów finansowania”. Działalność operacyjna pozostawała jednak „zasadniczo rentowna”.

Ten artykuł został przetłumaczony na język polski przy użyciu narzędzia AI.

FashionUnited wykorzystuje technologię językową opartą na sztucznej inteligencji, aby zapewnić szerszy dostęp do wiadomości i informacji dla profesjonalistów z branży mody na całym świecie. Chociaż staramy się zapewnić dokładność, tłumaczenia AI są stale udoskonalane i mogą nie być jeszcze całkowicie bezbłędne. W przypadku uwag lub pytań dotyczących tego procesu, prosimy o kontakt pod adresem info@fashionunited.com.


OR CONTINUE WITH
Closed GmbH
Übernahme