• Home
  • News
  • Business
  • Puma wdraża program restrukturyzacji i redukuje etaty

Puma wdraża program restrukturyzacji i redukuje etaty

Koncern artykułów sportowych Puma SE, w odpowiedzi na znaczące spadki przychodów, zainicjował program restrukturyzacji mający na celu powrót na ścieżkę wzrostu. W perspektywie krótko- i średnioterminowej planowana jest redukcja kosztów, poinformowała w czwartek spółka z Herzogenaurach. W ramach tych działań, do końca 2026 roku Puma zamierza zlikwidować kolejne 900 etatów w administracji. Ponadto, planowane jest ograniczenie asortymentu produktów oraz zmniejszenie liczby nowych artykułów wprowadzanych w każdym sezonie.

Puma zamierza skoncentrować się na kategoriach takich jak piłka nożna, trening i bieganie, a także na modzie sportowej. Rozwijany będzie również biznes w modelu direct-to-consumer (własne sklepy detaliczne, e-commerce), ponieważ dotychczasowa działalność Pumy w dużej mierze opierała się na kanale hurtowym. Uznano, że marka stała się „zbyt komercyjna”. Znajduje to odzwierciedlenie w niższym pożądaniu marki, słabszej jakości dystrybucji oraz ofercie produktowej, która nie jest w stanie wyróżnić się na rynku. Nowy prezes zarządu, Arthur Hoeld, postrzega rok 2026 jako okres przejściowy. Od 2027 roku Puma ma powrócić na ścieżkę wzrostu.

W trzecim kwartale Puma odnotowała dalsze spadki przychodów i zysków. W ostatecznym rozrachunku lokalny rywal Adidasa poniósł stratę. Koncern potwierdził prognozę, która została obniżona latem.

Ten artykuł został przetłumaczony na język polski przy użyciu narzędzia AI.

FashionUnited wykorzystuje technologię językową opartą na sztucznej inteligencji, aby zapewnić szerszy dostęp do wiadomości i informacji dla profesjonalistów z branży mody na całym świecie. Chociaż staramy się zapewnić dokładność, tłumaczenia AI są stale udoskonalane i mogą nie być jeszcze całkowicie bezbłędne. W przypadku uwag lub pytań dotyczących tego procesu, prosimy o kontakt pod adresem info@fashionunited.com.


OR CONTINUE WITH
Puma
Puma SE