Stefano Ricci spa: przychody na dzień 30 września przekroczyły 152 miliony euro
Butik w Rzymie przy via Bocca di Leone i kolejny w Waszyngtonie, który zwiększy liczbę monobrandowych salonów w USA do sześciu; nowa linia odzieży jeździeckiej oraz kampania promująca męską kolekcję na sezon jesień-zima 2026-27, w całości zrealizowana w Patagonii i zaprezentowana wczoraj wieczorem we Florencji w Teatro Niccolini, najstarszym teatrze miasta, założonym w 1650 roku.
Florencka marka Stefano Ricci ma w zanadrzu wiele planów na nadchodzące miesiące i, wierna swoim korzeniom, kontynuuje wspieranie rzemiosła, między innymi poprzez niedawne przejęcie Moleria Locchi, perły florenckiego rzemiosła artystycznego. Jak wyjaśnił wczoraj CEO Stefano Ricci spa, Niccolò Ricci: „Nasze zaangażowanie w rzemiosło pozostaje na pierwszym planie. Poświęcamy się również szkoleniu wielu krawców”.
W planach nowe otwarcia salonów monobrandowych w Rzymie i Waszyngtonie
„W kontekście geopolitycznym, wciąż charakteryzującym się dużą niepewnością, po latach trwałego wzrostu, na koniec trzeciego kwartału odnotowaliśmy niewielki spadek przychodów. Przychody na dzień 30 września wyniosły ponad 152 miliony euro, wykazując jednocyfrowy wzrost w sieci detalicznej (która obecnie liczy 82 butiki na świecie, przyp. red.)”. Rok 2024 zakończył się przychodami w wysokości 233 milionów euro, z czego 90% pochodziło z rynków zagranicznych.
Oprócz butiku w Waszyngtonie, marka, zgodnie z zapowiedziami, otworzy również salon w Rzymie przy via Bocca di Leone. Otwarcie, zaplanowane na pierwszy kwartał 2026 roku, dołączy do lokalizacji w Mediolanie, Florencji, Castelfalfi i Porto Cervo. Jednocześnie działalność rozpoczęła Casa Stefano Ricci Singapore, druga placówka marki w Azji Południowo-Wschodniej, specjalizująca się w usługach fine dining, cigar lounge i hospitality.
Prezentacja linii Stefano Ricci Equestrian
W ubiegłym tygodniu podczas targów Fieracavalli w Weronie marka zaprezentowała linię Stefano Ricci Equestrian, dedykowaną ujeżdżeniu i skokom przez przeszkody – dyscyplinom tego elitarnego sportu, kontynuując tym samym swoją ścieżkę rozwoju i innowacji. Jeśli chodzi o kolekcję na sezon jesień-zima 2026-27, wczoraj wieczorem we Florencji zaprezentowano ósmy rozdział projektu Stefano Ricci Explorer. Tym razem eksplorowanym lądem była Patagonia. Ponadto, kontynuując plany wspierania lokalnych inicjatyw, marka zawarła umowę z Fundación Científica Acción Fauna, dotyczącą planów ochrony pum w ich naturalnym środowisku w środkowym Chile.
„Miałem okazję osobiście zweryfikować jakość i powagę projektu prowadzonego przez Kendrę Ivelic w chilijskiej Patagonii. Nasz wkład pozwoli wesprzeć program badań i ochrony pum” – wyjaśnił Niccolò Ricci.
Ósma misja Stefano Ricci Explorer przekształciła się w wyprawę w poszukiwaniu emocji i spotkań z mieszkańcami tego regionu, opisywanego przez wielkich literatów. „Gauchos są tutaj ostatnimi strażnikami prastarej tradycji, która rzuca wyzwanie czasowi. Pośród cieni dziewiczych lasów i lodowatych wód lodowca Grey, z jego bezmiarem, aż po parki narodowe i fiordy. Celem tej misji było podążanie śladami pum, suwerennych i cichych drapieżników, które ucieleśniają siłę natury niczym nieuchwytne duchy” – podkreślił Filippo Ricci, dyrektor kreatywny Stefano Ricci spa. „Ich konfrontacja z fauną, trudno dostrzegalną, lecz wyczuwalną, to epicki taniec siły i przetrwania, opowieść o odwadze i przeznaczeniu, w krainach, gdzie tylko najdzielniejsi rzucili wyzwanie losowi”.
Prezentacja kolekcji odbyła się w scenerii stepów, lodowców, lasów, gór, jezior, rzek i wodospadów. Nieprzypadkowo w filmie prezentacyjnym lektor podkreśla, że „natura jest doskonałym rzemieślnikiem”.
Podczas eksploracji Patagonii i Ziemi Ognistej ochronę przed zimnem zapewnia śnieżnobiała parka, wypełniona najwyższej jakości gęsim puchem, z kapturem obszytym futrem lisa, zestawiona ze spodniami ze sztruksu. Kolekcję charakteryzują kurtki typu blouson i wielokieszeniowe field jackets, odzież z odpinanymi, wiatroszczelnymi podpinkami, sportowe koszule z bawełny i kaszmiru z naszywanymi kieszeniami, bojówki z grubego sztruksu gotowe na każde wyzwanie, wodoodporne wełny oraz motyw ośmiokąta, który staje się bardziej dyskretny, zachowując jednocześnie swoją symboliczną siłę, związaną z domem mody Stefano Ricci od samego początku. Paleta kolorów obejmuje naturalne odcienie brązu – barwy przewodniej kolekcji – obok śnieżnej bieli, czerni, błękitu Ricci, świetlistych neutrali, zieleni Pampa, beżu Guanaco, aż po żółcień Nyirre i fiolet Gaucho.
W modzie formalnej dominuje krawiectwo haute couture, widoczne w każdym garniturze, często z kamizelką, wykonanym z tkanin 100% Alpha Yarn z wigonii (włókno 13,5 mikrona). Skóra, w tym ekskluzywna skóra krokodyla, jest podszyta strzyżoną norką, aby chronić przed ekstremalnymi temperaturami. Luksusowe dzianiny o strukturalnych splotach i laserowo cięte futro na nowo interpretują wzór jodełki (chevron). W spodniach dominują zaszewki, pojedyncze lub podwójne, a triumfuje elastyczny pas, który zapewnia nieskończoną wygodę i dynamikę.
Ten artykuł został przetłumaczony na język polski przy użyciu narzędzia AI.
FashionUnited wykorzystuje technologię językową opartą na sztucznej inteligencji, aby zapewnić szerszy dostęp do wiadomości i informacji dla profesjonalistów z branży mody na całym świecie. Chociaż staramy się zapewnić dokładność, tłumaczenia AI są stale udoskonalane i mogą nie być jeszcze całkowicie bezbłędne. W przypadku uwag lub pytań dotyczących tego procesu, prosimy o kontakt pod adresem info@fashionunited.com.
OR CONTINUE WITH