• Home
  • News
  • Business
  • VF Corporation: wyniki za drugi kwartał powyżej oczekiwań

VF Corporation: wyniki za drugi kwartał powyżej oczekiwań

Amerykański koncern odzieżowy VF Corporation w drugim kwartale roku obrotowego 2025/26 przekroczył oczekiwania rynkowe. Spółka macierzysta takich marek jak The North Face, Vans i Timberland odnotowała zaskakujący wzrost przychodów i zysków. Tak wynika z najnowszych danych, które firma zaprezentowała we wtorek.

CEO Bracken Darrell wyraził zadowolenie z osiągniętych wyników. „W drugim kwartale poczyniliśmy dalsze postępy w realizacji naszego planu naprawczego” – wyjaśnił w oświadczeniu. „Odnotowaliśmy znaczące wzrosty w markach The North Face i Timberland, jednocześnie dalej ograniczając spadki w marce Vans”.

Prezes koncernu odniósł się również do uzgodnionej w połowie września sprzedaży marki Dickies firmie Bluestar Alliance za 600 milionów dolarów amerykańskich. Darrell podkreślił, że dzięki tej transakcji VF zwiększa swoje możliwości „inwestowania w portfolio i podnoszenia stopy zwrotu dla akcjonariuszy”. Patrząc w przyszłość, zarząd „będzie nadal koncentrować się na generowaniu wartości we wszystkich markach i przywracaniu firmy na ścieżkę zrównoważonego i rentownego wzrostu”.

Przychody kwartalne wzrosły o dwa procent

W ostatnim kwartale, zakończonym pod koniec września, przychody koncernu wyniosły 2,80 miliarda dolarów amerykańskich (2,40 miliarda euro), co oznacza wzrost o dwa procent w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Po uwzględnieniu zmian kursów walut przychody spadły o jeden procent, jednak wynik ten był lepszy od oczekiwań analityków, którzy prognozowali spadek o dwa do czterech procent.

Zaskakująco dobre wyniki sprzedaży to przede wszystkim zasługa wzrostów w markach The North Face (+6 proc.) i Timberland (+7 proc.). Przychody marki Vans, która od dłuższego czasu boryka się z problemami, były o dziewięć procent niższe niż w analogicznym kwartale ubiegłego roku. Łączne przychody mniejszych marek koncernu wzrosły o dwa procent, głównie dzięki silnemu wzrostowi marki Altra (+35 proc.).

Koncern odnotowuje dalszą poprawę wyniku operacyjnego

Koncern poczynił również nieoczekiwanie duże postępy w zakresie wyniku finansowego. Skorygowany zysk operacyjny, po wyłączeniu zdarzeń jednorazowych, wzrósł o pięć procent do 330,1 miliona dolarów amerykańskich. Wcześniej zarząd prognozował wynik na poziomie od 260 do 290 milionów dolarów amerykańskich.

Zaraportowany zysk netto, który w analogicznym kwartale ubiegłego roku wyniósł 52,2 miliona euro, wzrósł do 189,8 miliona dolarów amerykańskich (162,7 miliona euro). Należy jednak zaznaczyć, że w analogicznym okresie ubiegłego roku wynik był obciążony wysokimi stratami sprzedanej w międzyczasie marki Supreme. Zysk kwartalny z działalności kontynuowanej spadł o sześć procent z powodu wyższych obciążeń podatkowych.

Ten artykuł został przetłumaczony na język polski przy użyciu narzędzia AI.

FashionUnited wykorzystuje technologię językową opartą na sztucznej inteligencji, aby zapewnić szerszy dostęp do wiadomości i informacji dla profesjonalistów z branży mody na całym świecie. Chociaż staramy się zapewnić dokładność, tłumaczenia AI są stale udoskonalane i mogą nie być jeszcze całkowicie bezbłędne. W przypadku uwag lub pytań dotyczących tego procesu, prosimy o kontakt pod adresem info@fashionunited.com.


OR CONTINUE WITH
Dickies
The North Face
Timberland
Vans
VF Corporation