Wyniki Guess za III kwartał: Wzrost przychodów i powrót do rentowności w obliczu planowanego delistingu
Guess, Inc. ogłosił solidne wyniki finansowe za trzeci kwartał zakończony 1 listopada 2025 r., wykazując wzrost przychodów i powrót na ścieżkę rentowności. Spółka zbliża się jednocześnie do finalizacji proponowanej transakcji prywatyzacji (take-private) we współpracy z Authentic Brands Group.
Dyrektor generalny Carlos Alberini poinformował o obiecujących wynikach, wskazując na 7-procentowy wzrost przychodów w dolarach amerykańskich i 5-procentowy w stałych kursach walutowych. – Jesteśmy zadowoleni z wyników trzeciego kwartału, napędzanych silną kondycją naszego kanału hurtowego w obu Amerykach oraz działalności w Europie – zauważył Alberini. – W segmencie detalicznym w Amerykach, mimo utrzymującego się osłabienia, optymizmem napawa nas ciągła poprawa sprzedaży porównywalnej (LFL) w stosunku do poprzedniego kwartału.
Postępy w procesie prywatyzacji
20 sierpnia 2025 r. firma Guess ogłosiła zawarcie ostatecznej umowy, na mocy której Authentic Brands Group nabędzie 51 proc. praw do własności intelektualnej spółki. Pozostałe 49 proc. zachowają kluczowi dotychczasowi akcjonariusze, w tym członkowie rodziny Marciano oraz Carlos Alberini.
Akcjonariusze rolowani (Rolling Stockholders) przejmą również 100 proc. aktywów operacyjnych spółki. Po zamknięciu transakcji akcjonariusze publiczni (z wyłączeniem akcjonariuszy rolowanych) otrzymają 16,75 dolara za akcję w gotówce, a Guess zostanie wycofany z obrotu giełdowego (delisting).
W związku z oczekującą transakcją, Guess zawiesił telekonferencje wynikowe oraz publikację prognoz finansowych.
Najważniejsze wyniki trzeciego kwartału
Guess odnotował zysk netto GAAP w wysokości 25,6 mln dolarów, co stanowi znaczącą poprawę w porównaniu do straty netto GAAP wynoszącej 23,4 mln dolarów rok wcześniej. Wynik ten uwzględnia 17,9 mln dolarów niezrealizowanego zysku wynikającego ze zmian wyceny instrumentów pochodnych powiązanych z obligacjami zamiennymi zapadalnymi w 2028 roku, w porównaniu do znacznej straty w roku poprzednim. Rozwodniony zysk na akcję (EPS) wg GAAP wyniósł 48 centów, wobec straty 47 centów w roku ubiegłym, uwzględniając szacunkowe 8 centów korzyści z różnic kursowych.
Skorygowany zysk netto wzrósł o 8 proc. do 19 mln dolarów, a skorygowany rozwodniony EPS wzrósł o 3 proc. do 35 centów, przy wsparciu pozytywnego wpływu walutowego w wysokości 9 centów.
Całkowite przychody netto wzrosły o 7 proc., osiągając poziom 791,4 mln dolarów. Na rynkach kluczowych przychody w Europie wzrosły o 10 proc. w USD i 6 proc. w stałych kursach walutowych, przy wzroście sprzedaży porównywalnej w detalu o 7 proc. Sprzedaż detaliczna w obu Amerykach spadła o 2 proc., a sprzedaż porównywalna obniżyła się o 3 proc., podczas gdy przychody z hurtu w obu Amerykach wzrosły aż o 28 proc.
Przychody w Azji spadły o 8 proc., przy spadku sprzedaży porównywalnej o 5 proc. Przychody z licencji zmniejszyły się o 6 proc.
Zysk operacyjny GAAP spadł do 23,2 mln dolarów z 42,3 mln dolarów, co odzwierciedla wyższe koszty związane z proponowaną transakcją, działalnością sklepów, kosztami restrukturyzacji, przecenami oraz odpisami aktualizującymi. Skorygowany zysk operacyjny spadł o 13,5 proc. do 37 mln dolarów, a skorygowana marża operacyjna obniżyła się do 4,7 proc.
Spółka podkreśliła również rozwój strategii multibrandowej, będący następstwem przejęcia marki rag & bone w kwietniu 2024 r., która została w pełni zintegrowana z segmentami sprawozdawczymi.
Zarząd spółki zatwierdził kwartalną dywidendę gotówkową w wysokości 0,225 dolara na akcję, płatną 26 grudnia 2025 r. akcjonariuszom zarejestrowanym na dzień 10 grudnia.
Ten artykuł został przetłumaczony na język polski przy użyciu narzędzia AI.
FashionUnited wykorzystuje technologię językową opartą na sztucznej inteligencji, aby zapewnić szerszy dostęp do wiadomości i informacji dla profesjonalistów z branży mody na całym świecie. Chociaż staramy się zapewnić dokładność, tłumaczenia AI są stale udoskonalane i mogą nie być jeszcze całkowicie bezbłędne. W przypadku uwag lub pytań dotyczących tego procesu, prosimy o kontakt pod adresem info@fashionunited.com.
OR CONTINUE WITH