• Home
  • News
  • Business
  • Wyniki Lectra za III kwartał wykazują odporność w obliczu napięć handlowych

Wyniki Lectra za III kwartał wykazują odporność w obliczu napięć handlowych

Skonsolidowane wyniki finansowe Lectra za trzeci kwartał 2025 roku wykazały odporność w obliczu silnych międzynarodowych napięć handlowych, które nadal skłaniają klientów do ostrożności, szczególnie na kluczowych rynkach, takich jak Chiny, Indie i Meksyk. Przychody w III kwartale spadły o 4 procent w ujęciu porównywalnym, jednak spadek zamówień na nowe systemy wyhamował do mniej wyraźnego, 15-procentowego poziomu w ujęciu porównywalnym, co stanowi poprawę w stosunku do 27-procentowego spadku odnotowanego w drugim kwartale.

Siłę modelu biznesowego firmy potwierdził 2-procentowy wzrost przychodów cyklicznych, napędzany 13-procentowym wzrostem w obszarze wysoce strategicznych subskrypcji SaaS. Jednakże rentowność znalazła się pod presją – wskaźnik EBITDA przed uwzględnieniem zdarzeń jednorazowych spadł o 13 procent do 21,2 miliona euro, a zysk netto obniżył się o 29 procent do 7,2 miliona euro.

W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2025 roku przychody wyniosły 383,1 miliona euro (spadek o 2 procent), ale przychody cykliczne wzrosły o 2 procent i stanowią obecnie 75 procent całkowitych przychodów.

Spółka z powodzeniem zrealizowała swoją strategiczną mapę drogową na lata 2023-2025, która przyniosła szereg solidnych wyników, w tym trzykrotny wzrost przychodów z subskrypcji SaaS oraz wzmocnioną odporność finansową. Pomimo niesprzyjającego otoczenia geopolitycznego i makroekonomicznego, które zmusiło Grupę do zawieszenia określonych celów rocznych, Lectra pozostaje pewna swojej strategii i koncentruje się na przyszłym wzroście.

Ten artykuł został przetłumaczony na język polski przy użyciu narzędzia AI.

FashionUnited wykorzystuje technologię językową opartą na sztucznej inteligencji, aby zapewnić szerszy dostęp do wiadomości i informacji dla profesjonalistów z branży mody na całym świecie. Chociaż staramy się zapewnić dokładność, tłumaczenia AI są stale udoskonalane i mogą nie być jeszcze całkowicie bezbłędne. W przypadku uwag lub pytań dotyczących tego procesu, prosimy o kontakt pod adresem info@fashionunited.com.


OR CONTINUE WITH
Lectra