Zalando: Przejęcie About You napędza przychody kwartalne
Berliński sprzedawca mody online, Zalando SE, przedstawił w czwartek wyniki za trzeci kwartał roku obrotowego 2025. Bieżące dane po raz pierwszy uwzględniają wyniki About You, po sfinalizowaniu przejęcia konkurenta w lipcu.
Przychody koncernu wzrosły o 26,5 procent
W okresie od lipca do września przychody koncernu wyniosły 3,02 mld euro. Oznacza to wzrost o 26,5 procent w porównaniu z analogicznym kwartałem ubiegłego roku. Większość tego wzrostu wynika z przejęcia About You. W ujęciu pro forma – czyli po uwzględnieniu ubiegłorocznych wyników About You – przychody wzrosły o 7,5 procent. Wartość sprzedaży brutto (GMV) wzrosła o 21,6 procent do 4,21 mld euro.
Liczba aktywnych klientów wzrosła do 61,4 miliona. „Na ten wzrost wpłynęło połączenie z About You oraz dynamiczne pozyskiwanie nowych klientów przez obie firmy” – czytamy w komunikacie.
Koncern odnotował również postęp w zakresie zysku operacyjnego. Skorygowany zysk operacyjny przed odsetkami i opodatkowaniem (EBIT), który w analogicznym kwartale ubiegłego roku wyniósł 92,7 mln euro, wzrósł do 96,3 mln euro. Wyższe wynagrodzenia oparte na akcjach, koszty związane z przejęciem oraz koszty restrukturyzacji sprawiły jednak, że raportowany EBIT spadł z 69,5 mln do 49,1 mln euro. Zysk netto przypadający na akcjonariuszy zmniejszył się z 44,3 mln do 14,8 mln euro.
Co-CEO David Schröder wyraził zadowolenie z bieżących wyników: „Wyniki trzeciego kwartału dowodzą, że skutecznie realizujemy naszą strategię. Konsekwentnie wykorzystujemy ogromne możliwości rynkowe, aby osiągnąć rentowny wzrost zarówno w segmencie B2C, jak i B2B” – oświadczył w komunikacie.
Roczne prognozy bez zmian
W kontekście przyszłości Schröder podkreślił między innymi nowe, pięcioletnie partnerstwo strategiczne z Niemieckim Związkiem Piłki Nożnej (DFB), które zostało ogłoszone w czwartek. Podkreślił, że ta współpraca „jeszcze bardziej wzmocni nasz segment sportowy i zaoferuje klientom niezrównane doświadczenia sportowe”.
W świetle ostatnich wyników zarząd podtrzymał swoje roczne prognozy. Na rok 2025 nadal przewiduje się, że przychody koncernu i GMV w ujęciu pro forma wzrosną o cztery do siedmiu procent. Cel dla skorygowanego EBIT pozostaje na poziomie od 550 do 600 milionów euro.
Już w środę wieczorem koncern ogłosił nowy program skupu akcji własnych. Program przewiduje nabycie do 5,5 miliona akcji własnych za łączną kwotę do 100 milionów euro. Zostaną one przeznaczone na „zobowiązania wynikające z programów wynagrodzeń opartych na akcjach”.
Ten artykuł został przetłumaczony na język polski przy użyciu narzędzia AI.
FashionUnited wykorzystuje technologię językową opartą na sztucznej inteligencji, aby zapewnić szerszy dostęp do wiadomości i informacji dla profesjonalistów z branży mody na całym świecie. Chociaż staramy się zapewnić dokładność, tłumaczenia AI są stale udoskonalane i mogą nie być jeszcze całkowicie bezbłędne. W przypadku uwag lub pytań dotyczących tego procesu, prosimy o kontakt pod adresem info@fashionunited.com.
OR CONTINUE WITH