Zysk Grupy H&M spada w pierwszej połowie 2025 roku
loading...
Szwedzka grupa modowa H&M odnotowała w pierwszej połowie (H1) roku obrotowego 2025 (FY25) spadek zysku operacyjnego i zysku po opodatkowaniu. Na wyniki wpłynęły wyższe koszty frachtu, niekorzystne kursy walut oraz zwiększone przeceny.
W raporcie finansowym Grupa H&M poinformowała o zysku operacyjnym w wysokości siedmiu miliardów koron szwedzkich. Oznacza to spadek o ponad dwa miliardy koron szwedzkich w porównaniu z poprzednim rokiem obrotowym.
Zysk po opodatkowaniu odnotował podobny spadek o około dwa miliardy koron szwedzkich, co daje wynik 4,5 miliarda koron szwedzkich w H1 FY25.
Silniejszy dolar i wyższe koszty frachtu wpływają na wyniki drugiego kwartału
Komentując wyniki drugiego kwartału (Q2), prezes Grupy H&M, Daniel Ervér, powiedział: „Na kwartalne wyniki negatywnie wpłynęły wyższe ceny zakupu spowodowane silniejszym dolarem i wyższymi kosztami frachtu, ale także kontynuowane inwestycje w ofertę dla naszych klientów. Inwestycje te miały na celu wzmocnienie naszej oferty i zapewnienie klientom jeszcze większej wartości za ich pieniądze”.
Sprzedaż Grupy w tym okresie pozostała stabilna, osiągając 112 miliardów koron szwedzkich, dzięki wzrostowi o 1 procent.
Grupa H&M jest spółką matką marek H&M, Arket, &OtherStories, Cos, Weekday, Cheap Monday, Sellpy i Singular Society. Grupa posiada ponad 4000 sklepów na 79 rynkach i obecność online na 60 rynkach.
Ten artykuł został przetłumaczony na język polski przy użyciu narzędzia AI.
FashionUnited wykorzystuje technologię językową opartą na sztucznej inteligencji, aby zapewnić szerszy dostęp do wiadomości i informacji dla profesjonalistów z branży mody na całym świecie. Chociaż staramy się zapewnić dokładność, tłumaczenia AI są stale udoskonalane i mogą nie być jeszcze całkowicie bezbłędne. W przypadku uwag lub pytań dotyczących tego procesu, prosimy o kontakt pod adresem info@fashionunited.com.