Armani przejmuje kultowy klub na toskańskim wybrzeżu
Włoski projektant mody Giorgio Armani nabył jeden z najstarszych, wciąż działających klubów na świecie: legendarną "Capanninę di Franceschi" w Forte dei Marmi, ekskluzywnym kurorcie nadmorskim na toskańskim wybrzeżu. Ten nadmorski lokal, przekształcony w dyskotekę w 1929 roku, od tamtej pory cieszy się kultowym statusem. Od lata 2026 roku klub ma kontynuować działalność pod egidą Armaniego.
Już w latach 30. XX wieku bywanie w Capanninie było synonimem prestiżu. Bar był ulubionym miejscem arystokracji i intelektualistów. Później bawili się tam gwiazdy filmowe, przemysłowcy i członkowie rodziny królewskiej. Na scenie występowały takie gwiazdy jak Ray Charles czy Grace Jones. Miejsce to można określić mianem włoskiego Studio 54 na toskańskim wybrzeżu. W latach 80. XX wieku nakręcono tu kultowy film "Sapore di mare", symbol ówczesnego Dolce Vita.
Sprawa osobista
Po śmierci wieloletniego właściciela, Gherardo Guidi, w zeszłym roku, przyszłość Capanniny stanęła pod znakiem zapytania. Podobno było kilku zainteresowanych kupnem; włoskie media spekulowały o ofertach sięgających dwunastu milionów euro. Ostatecznie jednak nowym właścicielem Capanniny został 91-letni projektant mody.
Dla Armaniego zakup ten ma wymiar osobisty. Forte dei Marmi to miejsce bliskie jego sercu, gdzie od lat posiada dom letniskowy. Projektant określił nabycie klubu jako gest sentymentu. To właśnie w Forte dei Marmi, w latach 60. XX wieku, poznał swojego przyjaciela i późniejszego partnera biznesowego, Sergio Galeottiego.
Ten artykuł został przetłumaczony na język polski przy użyciu narzędzia AI.
FashionUnited wykorzystuje technologię językową opartą na sztucznej inteligencji, aby zapewnić szerszy dostęp do wiadomości i informacji dla profesjonalistów z branży mody na całym świecie. Chociaż staramy się zapewnić dokładność, tłumaczenia AI są stale udoskonalane i mogą nie być jeszcze całkowicie bezbłędne. W przypadku uwag lub pytań dotyczących tego procesu, prosimy o kontakt pod adresem info@fashionunited.com.