Izraelska sieć modowa rozpoczyna kampanię przeciwko głodowi w Strefie Gazy
Izraelska sieć modowa rozpoczęła kampanię przeciwko głodowi w Strefie Gazy. Pod hasłem "Przeciwstawiamy się głodowi" w języku angielskim, arabskim i hebrajskim, w mediach społecznościowych pojawiły się zdjęcia izraelskich kucharzy i kucharki ubranych na czarno, na czarnym tle, trzymających puste garnki. Jest to pierwszy tego rodzaju protest ze strony izraelskiej firmy.
Znana w Izraelu sieć modowa Comme il faut napisała na swojej stronie internetowej: "W niewielkiej odległości od nas ludzie głodują". Firma poczuła pilną potrzebę, aby "krzyczeć w imieniu tych, którzy nie mogą krzyczeć". Dalej czytamy: "Domagamy się zaprzestania głodzenia ludzi w Gazie – w tym także zakładników".
Moda jako manifest polityczny
Szefowa sieci, Romi Kaminer Goldfainer, powiedziała w wywiadzie dla "Jerusalem Post": "Tworzymy ubrania dla kobiet i wierzymy, że moda jest również kwestią polityczną – tak jak jedzenie, tak jak wszystko w kulturze". Na Instagramie pojawiły się głosy poparcia, ale także wiele ostrych słów krytyki pod adresem inicjatywy. "Jedynymi, którzy głodują w Gazie, są nasi zakładnicy" – czytamy w wielu komentarzach.
Debata na temat raportu o głodzie
Uznana na całym świecie za autorytet w dziedzinie bezpieczeństwa żywnościowego inicjatywa IPC ogłosiła w zeszłym miesiącu klęskę głodu w mieście Gaza na północy i kilku sąsiednich miejscowościach. Premier Izraela Benjamin Netanjahu określił raport jako "oczywiste kłamstwo".
Według Izraela, ocena IPC oparta jest na fałszywych danych przekazanych przez islamską organizację terrorystyczną Hamas, która kontroluje również służbę zdrowia w Gazie. Właściwa jednostka Cogat informowała ostatnio codziennie o około 300 ciężarówkach z pomocą żywnościową wjeżdżających na sporny teren nadmorski.
Ten artykuł został przetłumaczony na język polski przy użyciu narzędzia AI.
FashionUnited wykorzystuje technologię językową opartą na sztucznej inteligencji, aby zapewnić szerszy dostęp do wiadomości i informacji dla profesjonalistów z branży mody na całym świecie. Chociaż staramy się zapewnić dokładność, tłumaczenia AI są stale udoskonalane i mogą nie być jeszcze całkowicie bezbłędne. W przypadku uwag lub pytań dotyczących tego procesu, prosimy o kontakt pod adresem info@fashionunited.com.