Od żabich udek, przez kolaboracje, po futuryzm: Najmodniejsze okulary przeciwsłoneczne tego lata
loading...
Trendy przemijają, ale okulary przeciwsłoneczne pozostają nieodzownym elementem letniej garderoby. W sam raz na sezon urlopowy prezentujemy trzy kolaboracje, które sprawią, że przechodnie będą musieli zdjąć swoje okulary, aby im się lepiej przyjrzeć.
A$AP Rocky dla Ray-Ban
Na początku roku A$AP Rocky został mianowany dyrektorem kreatywnym marki okularów Ray-Ban. Amerykański projektant i muzyk, znany pod swoim prawdziwym imieniem Rakim Mayers, jest pierwszą osobą, która piastuje to stanowisko w firmie. Podczas Paryskiego Tygodnia Mody Męskiej zaprezentował pierwsze trzy modele okularów przeciwsłonecznych, poinformował Ray-Ban w piątek. Nowa linia, nazwana „The Next Generation”, charakteryzuje się futurystycznym wyglądem.
Każdy z trzech modeli to „manifest stylu, w którym design, sztuka i muzyka łączą się w harmonijną całość”. W zależności od modelu, okulary wyróżniają się masywnymi oprawkami, zausznikami lub jednolitą szybą, jak w przypadku modelu ‘Ultra Wrap 002’.
Oprócz tej serii, Rocky i Ray-Ban wprowadzili na rynek okulary przeciwsłoneczne Wayfarer Puffer, dostępne w siedmiu kolorach. Projektant prezentuje kultowy model Ray-Ban Wayfarer w bardziej awangardowej odsłonie, nadając mu trójwymiarowy charakter. Oprócz logo Ray-Ban, na końcu zausznika widnieje również logo marki streetwearowej Rockyego, AWGE.
Wszystkie modele są już dostępne w sklepie internetowym Ray-Ban oraz u wybranych optyków. Cena modelu Wayfarer Puffer wynosi 173 euro, natomiast modele “The Next Generation” kosztują od 650 do 670 euro.
Daily Paper x Oakley
Amerykańska marka Oakley, należąca, podobnie jak Ray-Ban, do francuskiego koncernu EssilorLuxottica, łączy siły z Daily Paper. Amsterdamska marka streetwearowa wielokrotnie wykorzystywała modele Oakley w swoich sesjach zdjęciowych. Teraz marki wspólnie prezentują odświeżoną wersję okularów ‘Gascan’, które pierwotnie pojawiły się na rynku na początku XXI wieku. Daily Paper interpretuje je przez pryzmat swojej „afrofuturystycznej wizji”.
Okulary są dostępne w sklepach internetowych obu marek oraz u wybranych sprzedawców w cenie 165 euro.
Oakley Plantaris Ti
To nie jedyny futurystyczny model w ofercie Oakley. Model ‘Plantaris Ti’ to połączenie instynktu i innowacji, jak poinformował Oakley we wtorek. Jest to reinterpretacja klasycznych okularów Oakley ‘Plantaris’.
Model ten ma ukazywać wizję Oakley na rok 2075. Regulowane zauszniki i zdejmowany nosek pozwalają na indywidualne dopasowanie. Design zauszników oraz transparentne silikonowe końcówki inspirowane są żabimi odnóżami, ukazując „żyłkowatą strukturę wewnętrzną”.
Model ‘Oakley Plantaris Ti’ jest dostępny od 31 lipca w sklepie internetowym marki.
Komono x Royal Academy of Fine Arts Antwerp
Dla tych, którzy szukają niebanalnych, a niekoniecznie futurystycznych okularów, idealnym wyborem będzie najnowsza kolaboracja Komono i Królewskiej Akademii Sztuk Pięknych w Antwerpii. Belgijska marka, w ramach kontynuacji współpracy z uczelnią, ponownie dała szansę trzem utalentowanym projektantom.
Chloë Reners, Delara Tavassoti i Sybrand Jansen skupili się na koncepcji rekonstrukcji. Jansen stworzył hołd dla przedmiotów u schyłku ich istnienia, naznaczonych upływem czasu. Inspiracją były znalezione na ulicy porzucone okulary. Zamiast dążyć do perfekcyjnej restauracji, projektant zaakceptował uszkodzoną formę i przekształcił ją w swoją własną wizję.
Model Jansena, jak również projekty Reners i Tavassoti, są dostępne w sklepach stacjonarnych i internetowym Komono oraz u wybranych partnerów handlowych. Cena każdego modelu wynosi 249 euro.
Ten artykuł został przetłumaczony na język polski przy użyciu narzędzia AI.
FashionUnited wykorzystuje technologię językową opartą na sztucznej inteligencji, aby zapewnić szerszy dostęp do wiadomości i informacji dla profesjonalistów z branży mody na całym świecie. Chociaż staramy się zapewnić dokładność, tłumaczenia AI są stale udoskonalane i mogą nie być jeszcze całkowicie bezbłędne. W przypadku uwag lub pytań dotyczących tego procesu, prosimy o kontakt pod adresem info@fashionunited.com.