Bonprix: CEO Torben Hansen odchodzi. Nicolai Johannsen obejmie stanowisko Chief Marketing Officera
Zmiany w zarządzie Bonprix.
Dyrektor generalny (CEO) Torben Hansen opuści firmę 31 października. Jak poinformowała w środę spółka-córka hamburskiego koncernu handlowego Otto Group, do rozstania doszło za porozumieniem stron z powodu rozbieżności w wizji strategicznego kierunku rozwoju firmy.
Hansen pełnił funkcję CEO od wiosny 2024 roku, kiedy to zastąpił Richarda Gottwalda. Był również odpowiedzialny za działy Brand & Content, Digital Marketing, European Sales Management oraz People & Organisation.
Stanowisko CEO zwolnione przez Hansena nie zostanie bezpośrednio obsadzone. Od stycznia 2026 roku Nicolai Johannsen, jako nowy Chief Marketing Officer, przejmie odpowiedzialność za sprzedaż. Do tego czasu obowiązki Hansena zostaną podzielone między pozostałych członków zarządu: Carolin Klar, Matthiasa Wlakę i Kaia Hecka. Następnie Bonprix Group będzie zarządzana przez czteroosobowy zarząd na zasadzie równości.
Nowy Chief Marketing Officer to postać dobrze znana w Otto Group
Nowy Chief Marketing Officer Bonprix jest związany z Otto Group od 2011 roku. Początkowo, jako Executive w Otto Group Consulting, prowadził liczne projekty wewnątrz grupy, a w 2016 roku objął stanowisko Vice President Sales. Na tym stanowisku był odpowiedzialny za reorganizację działów sprzedaży Otto, modernizację klasycznych koncepcji, takich jak główny katalog, oraz za pomyślny rozwój kanałów cyfrowych i reklamy online, jak czytamy w komunikacie. Ponadto odegrał kluczową rolę w tworzeniu programu lojalnościowego „Otto Up” i przyczynił się do profesjonalizacji zarządzania relacjami z klientem (Customer Management).
Od 2022 roku, jako Vice President Consumer Interactions, Johannsen odpowiada za wszystkie kanały marketingowe, zarządzanie relacjami z klientami (CRM), personalizację oraz aplikację Otto. Zoptymalizował również alokację budżetu poprzez rozwój zdolności w zakresie analizy statystycznej i prognozowania.
„Bardzo się cieszę, że dr Nicolai Johannsen dołącza do zarządu Bonprix Group” – powiedział Marcus Ackermann, członek zarządu Otto Group ds. wielokanałowej sprzedaży wysyłkowej. „Dzięki swojej wiedzy specjalistycznej w dziedzinie handlu i doświadczeniu w cyfrowych modelach biznesowych wnosi dokładnie te kompetencje, które są potrzebne, aby z sukcesem poprowadzić firmę ku przyszłości w tych wymagających czasach”.
Ten artykuł został przetłumaczony na język polski przy użyciu narzędzia AI.
FashionUnited wykorzystuje technologię językową opartą na sztucznej inteligencji, aby zapewnić szerszy dostęp do wiadomości i informacji dla profesjonalistów z branży mody na całym świecie. Chociaż staramy się zapewnić dokładność, tłumaczenia AI są stale udoskonalane i mogą nie być jeszcze całkowicie bezbłędne. W przypadku uwag lub pytań dotyczących tego procesu, prosimy o kontakt pod adresem info@fashionunited.com.