• Home
  • News
  • People
  • Fendi przygotowuje się na powołanie Marii Grazii Chiuri na stanowisko dyrektor kreatywnej

Fendi przygotowuje się na powołanie Marii Grazii Chiuri na stanowisko dyrektor kreatywnej

By Florence Julienne

loading...

Automated translation

Scroll down to read more
People
Maria Grazia Chiuri Źródło: ©Launchmetrics/spotlight

Chociaż nominacja Marii Grazii Chiuri na stanowisko dyrektor kreatywnej luksusowej marki Fendi nie została jeszcze oficjalnie potwierdzona przez LVMH, właściciela marki, jej powołanie wydaje się przesądzone.

Tak twierdzą dobrze poinformowane źródła, takie jak Merle Ginsberg (WWD), Harper’s Bazaar, Rolling Stone, The New York Times Magazine, etc.), która pisze: «wszystko się zgadza, to nowy rozdział dla byłej projektantki Diora, Marii Grazii Chiuri – nowej dyrektor kreatywnej Fendi. Nie trwało to długo. Fendi potrzebuje Włoszki».

Podobnie twierdzi magazyn Aeworld: «Maria Grazia Chiuri jest nową dyrektor kreatywną Fendi. Projektantka jest jedną z najbardziej wpływowych i rewolucyjnych kobiet we współczesnej modzie». Podobne stwierdzenia można znaleźć w innych źródłach w momencie publikacji tego artykułu.

Dzieje się to w czasie, gdy Silvia Venturini Fendi opuszcza stanowisko dyrektor artystycznej włoskiego domu mody.

Maria Grazia Chiuri – historia kobiety, która walczy o pozycję kobiet w świecie mody

Dla Marii Grazii Chiuri ta wiadomość oznaczałaby powrót do korzeni. Dołączyła do Fendi w 1989 roku, do działu akcesoriów. Tam poznała Pierpaolo Piccioliego (obecnie dyrektora artystycznego Balenciagi), z którym stworzyła kreatywny duet. Razem przyczynili się do sławy kultowej torebki Baguette, zaprojektowanej przez Silvię Venturini Fendi.

W 1999 roku duet dołączył do Valentino, początkowo zajmując się akcesoriami. W 2008 roku, po odejściu Valentino Garavaniego, oboje objęli stanowisko współdyrektorów artystycznych.

W 2016 roku zastąpiła Rafa Simonsa (obecnie w Pradzie) na stanowisku dyrektor artystycznej kolekcji damskich Diora. Była pierwszą kobietą na tym stanowisku w historii domu mody Dior. Swój styl zaznaczyła modą o feministycznym przesłaniu, manifestowanym przez hasło «We Should All Be Feminists» oraz kultowy już T-shirt z napisem «no, no, no». Wszystko to w szczytowym momencie ruchu #metoo.

Pozostała w Diorze do maja 2025 roku, kiedy to ogłosiła swoje odejście, pozostawiając wolne stanowisko dla Jonathana Andersona.

Jej wzorowa ścieżka kariery, a także pewne podobieństwo do Silvii Venturini Fendi, mogą tłumaczyć przekazanie pałeczki, które uczyniłoby ją (na dzień publikacji informację tę należy podawać w trybie przypuszczającym) nową dyrektor artystyczną Fendi.

Ten artykuł został przetłumaczony na język polski przy użyciu narzędzia AI.

FashionUnited wykorzystuje technologię językową opartą na sztucznej inteligencji, aby zapewnić szerszy dostęp do wiadomości i informacji dla profesjonalistów z branży mody na całym świecie. Chociaż staramy się zapewnić dokładność, tłumaczenia AI są stale udoskonalane i mogą nie być jeszcze całkowicie bezbłędne. W przypadku uwag lub pytań dotyczących tego procesu, prosimy o kontakt pod adresem info@fashionunited.com.

Fendi
LVMH
Maria Grazia Chiuri