Laura Kim i Fernando Garcia odchodzą z Oscar de la Renta, by skupić się na rozwoju własnej marki Monse
Dyrektorzy kreatywni, Laura Kim i Fernando Garcia, ogłosili odejście z domu mody Oscar de la Renta, aby poświęcić się rozwojowi własnej marki prêt-à-porter, Monse.
Od 2016 roku Laura Kim i Fernando Garcia pełnili funkcję dyrektorów kreatywnych w Oscar de la Renta, prywatnej firmie należącej do rodziny de la Renta i zarządzanej przez Alexa Bolena. Objęli to stanowisko dwa lata po śmierci założyciela marki, zastępując Petera Coppinga (obecnie w Lanvin).
Według magazynu Puck, pracownicy Oscar de la Renta zostali poinformowani o tej zmianie w środę 17 września po południu. W ramach transformacji, Kim i Garcia, którzy są udziałowcami firmy ODLR, otrzymają miejsca w radzie nadzorczej spółki. Ich kolekcja jesień-zima 2025/2026 ukaże się w lutym 2026 roku.
Monse – marka premium, która nie waha się współpracować z Shein
Założona w 2015 roku, Monse to niezależna marka premium z siedzibą w Nowym Jorku. Znana jest z dekonstrukcji klasycznych form. Czerpie inspiracje z męskiej garderoby, proponując dekonstruowane, ażurowe garnitury i koszule, a także zwiewne suknie o płynnych liniach, idealnie dopasowujące się do sylwetki.
Monse zaprezentowała swoją kolekcję wiosna-lato 2026 14 września 2025 roku podczas Tygodnia Mody w Nowym Jorku. Z tej okazji duet projektantów poszerzył ofertę o skórzane bustiery oraz elementy inspirowane odzieżą roboczą. Pokaz odbył się w scenerii wzbogaconej dziełami sztuki wypożyczonymi od kolekcjonerów.
Warto zauważyć, że Shein X, program Shein, który współpracuje z niezależnymi projektantami, 10 lipca 2024 roku wprowadził na rynek ekskluzywną kolekcję we współpracy z Monse. Laura Kim i Fernando Garcia nadzorowali proces twórczy, a także byli mentorami dla pięciu niezależnych projektantów, którzy zaprojektowali część kolekcji.
W czasie, gdy partnerstwo Shein X Pimkie budzi kontrowersje we Francji, Amerykanie zdają się nie przejmować łączeniem marki uznawanej za luksusową z gigantem ultra fast fashion.
Ten artykuł został przetłumaczony na język polski przy użyciu narzędzia AI.
FashionUnited wykorzystuje technologię językową opartą na sztucznej inteligencji, aby zapewnić szerszy dostęp do wiadomości i informacji dla profesjonalistów z branży mody na całym świecie. Chociaż staramy się zapewnić dokładność, tłumaczenia AI są stale udoskonalane i mogą nie być jeszcze całkowicie bezbłędne. W przypadku uwag lub pytań dotyczących tego procesu, prosimy o kontakt pod adresem info@fashionunited.com.