Zalando powołuje nową dyrektor finansową
Anna Dimitrova obejmie stanowisko dyrektor finansowej (CFO) w Zalando.
Jak poinformowało w środę Zalando, od 1 stycznia 2026 roku Dimitrova będzie odpowiedzialna za obszary finansów i ładu korporacyjnego. Posiada ponad 20-letnie, wszechstronne doświadczenie w dziedzinie finansów oraz w obszarze strategii. Ma również na koncie udokumentowane sukcesy w zarządzaniu dużymi, interdyscyplinarnymi zespołami oraz we wdrażaniu międzynarodowych transformacji.
Obecnie Dimitrova pełni funkcję Group CFO w niemieckiej firmie telekomunikacyjnej Deutsche Glasfaser. Wcześniej pracowała w brytyjskiej firmie telekomunikacyjnej, gdzie pełniła różne funkcje, w tym dyrektor finansowej niemieckiej spółki zależnej oraz Group Financial Controller.
„Anna wnosi szeroką wiedzę z zakresu finansów oraz myślenie strategiczne. W imponujący sposób dowiodła swoich zdolności przywódczych, kierując dużymi, interdyscyplinarnymi zespołami i z powodzeniem napędzając transformacje” – powiedziała Kelly Bennett, przewodnicząca rady nadzorczej Zalando. „Jest idealnym uzupełnieniem naszego silnego zarządu i wspólnie ze znakomitymi zespołami Zalando wykorzysta ogromne możliwości, jakie oferuje ta branża”.
Dimitrova zastąpi Co-CEO Schrödera
W Zalando Dimitrova zastąpi Davida Schrödera, który od marca pełnił funkcję tymczasowego CFO i po tej zmianie będzie mógł ponownie skupić się na roli Co-CEO. Schröder przejął dział finansów po odejściu dyrektor finansowej Sandry Dembeck, której kontrakt wygasł w lutym. W kwietniu przeszła do spółki-matki Kik, Tengelmann Twenty-One KG, gdzie objęła stanowisko CFO.
Zgodnie z komunikatem, w Zalando Dimitrova odegra kluczową rolę we wzmacnianiu fundamentów finansowych firmy, przyspieszaniu skalowalnego wzrostu oraz w dążeniu do tworzenia długoterminowej i znaczącej wartości.
Berliński sprzedawca mody online odnotował w drugim kwartale wzrost przychodów i zysków, którego wyniki opublikował w sierpniu. Przychody grupy wyniosły 2,84 mld euro, co oznacza wzrost o 7,3 procent w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Zaraportowany zysk netto wyniósł 96,6 mln euro, czyli o 0,9 procent więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego.
„Zalando udowadnia, że Europa potrafi tworzyć firmy wzrostowe na miarę ery cyfrowej” – powiedziała Dimitrova. „Cieszę się na współpracę ze wszystkimi w Zalando, aby przyspieszyć nasz wzrost, stymulować ekspansję marż i nadal zwiększać przepływy pieniężne”.
Ten artykuł został przetłumaczony na język polski przy użyciu narzędzia AI.
FashionUnited wykorzystuje technologię językową opartą na sztucznej inteligencji, aby zapewnić szerszy dostęp do wiadomości i informacji dla profesjonalistów z branży mody na całym świecie. Chociaż staramy się zapewnić dokładność, tłumaczenia AI są stale udoskonalane i mogą nie być jeszcze całkowicie bezbłędne. W przypadku uwag lub pytań dotyczących tego procesu, prosimy o kontakt pod adresem info@fashionunited.com.