• Home
  • News
  • Business
  • Wzrost wartości marek modowych w rankingu na 2025 rok

Wzrost wartości marek modowych w rankingu na 2025 rok

Business
Źródło: FashionUnited
By FashionUnited PR

loading...

Automated translation

Scroll down to read more

Zaktualizowany ranking najcenniejszych marek modowych na świecie na 2025 rok ukazuje obraz rynku zdominowany przez znaczące wzrosty kluczowych graczy z sektora dóbr luksusowych i odzieży sportowej. Świadczy to o ich solidnej pozycji pomimo niesprzyjających warunków rynkowych. Chociaż francuski gigant dóbr luksusowych Louis Vuitton utrzymał pozycję lidera, analiza rok do roku wskazuje na dynamiczne awanse i imponujący wzrost wartości w całym zestawieniu.

Znaczące zmiany w pierwszej piątce: Chanel wyprzedza Nike

Na czele zmian znajduje się francuski dom mody Chanel, który awansował z trzeciego na drugie miejsce, wyprzedzając tym samym amerykańskiego giganta odzieży sportowej, Nike. Wartość marki Chanel odnotowała znaczący wzrost o 15%, co zwiększyło jej całkowitą wycenę o 4,6 miliarda dolarów. Wynik ten podkreśla niesłabnącą siłę luksusowych dóbr z najwyższej półki.

Kolejny znaczący awans odnotował niemiecki gigant odzieży sportowej Adidas, który wspiął się na szóstą pozycję. Odbudowa pozycji marki była wyjątkowo silna – odnotowano 20% wzrost wartości, co odpowiada zyskowi w wysokości trzech miliardów dolarów. Tymczasem hiszpańska sieć detaliczna z segmentu fast fashion, Zara, zademonstrowała odporność tego segmentu rynku, umacniając swoją pozycję w pierwszej piątce dzięki 16% wzrostowi wartości.

Rolex i Coach odnotowują imponujące wzrosty wartości

Poza ścisłą czołówką, szwajcarski producent luksusowych zegarków Rolex wykonał imponujący skok, awansując o cztery miejsca – z jedenastego na siódme. Ten dynamiczny wzrost był napędzany przez 20% zwyżkę, co zapewniło zysk w wysokości 2,5 miliarda dolarów. Awans ten podkreśla utrzymującą się wartość inwestycyjną oraz unikatowość luksusowych zegarków.

W segmencie luksusu dostępnego amerykańska marka Coach odnotowała najwyższy procentowy wzrost, zwiększając wartość swojej marki o imponujące 22%, co przekłada się na wzrost o 1,5 miliarda dolarów. Świadczy to o sukcesie strategii obranej dla marki przez koncern Tapestry.

Duńska firma jubilerska Pandora zapewniła sobie miejsce w pierwszej trzydziestce z wyceną na poziomie 4,6 miliarda dolarów. Ponadto francuski dom mody Hermès kontynuował stałą tendencję wzrostową, odnotowując 12% wzrost, a wartość marki zbliża się obecnie do 30 miliardów euro.

Chociaż ogólny obraz rynku wskazuje na rosnące wartości marek, pojawiły się również wyzwania, szczególnie dotkliwe dla Gucci, które odnotowało 29% spadek, spadając z piątego na jedenaste miejsce. Pomimo tych pojedynczych zmian, dane na 2025 rok wskazują na znaczącą akumulację kapitału marek dla większości grup z sektora dóbr luksusowych i sieciowych, co potwierdza skuteczność ich długoterminowych strategii w zakresie utrzymania pozycji na rynku i angażowania konsumentów.

Zobacz pełny ranking najcenniejszych marek modowych tutaj >>

Ten artykuł został przetłumaczony na język polski przy użyciu narzędzia AI.

FashionUnited wykorzystuje technologię językową opartą na sztucznej inteligencji, aby zapewnić szerszy dostęp do wiadomości i informacji dla profesjonalistów z branży mody na całym świecie. Chociaż staramy się zapewnić dokładność, tłumaczenia AI są stale udoskonalane i mogą nie być jeszcze całkowicie bezbłędne. W przypadku uwag lub pytań dotyczących tego procesu, prosimy o kontakt pod adresem info@fashionunited.com.

Data
Fashion Brands
FashionUnited
most valuable brands