H&M stawia na rynki wschodzące w odpowiedzi na osłabienie popytu w USA i Europie
Jak informuje dyrektor generalny Daniel Erver, detalista odzieżowy H&M aktywnie dąży do ekspansji na rynki wschodzące, takie jak Brazylia i Indie. Decyzja ta jest podyktowana osłabieniem wydatków konsumenckich w kluczowym dla firmy regionie europejskim oraz negatywnym wpływem amerykańskich ceł na popyt na drugim co do wielkości rynku. „Na niektórych z tych rynków, gdzie nasza obecność nie była dotąd znacząca… dostrzegamy większy potencjał wzrostu. Mam na myśli przede wszystkim Brazylię, szerzej Amerykę Łacińską oraz Indie” – powiedział Erver w rozmowie z agencją Reuters.
Firma H&M ogłosiła niedawno znaczną poprawę wyników finansowych za trzeci kwartał 2025 roku. Zysk operacyjny wzrósł do 4,9 miliarda koron szwedzkich z 3 miliardów rok do roku, a marża operacyjna poprawiła się z 5,9% do 8,6%. Mimo zmniejszenia liczby sklepów o 4%, sprzedaż w walutach lokalnych wzrosła o 2%. Podczas telekonferencji dla inwestorów, która odbyła się po publikacji wyników za trzeci kwartał, Erver przyznał, że H&M intensywnie pracuje nad utrzymaniem statusu firmy wzrostowej. Wyraził również entuzjazm związany z możliwościami na rynku brazylijskim, podkreślając pozytywne przyjęcie marki przez tamtejszych klientów.
Spółka kontynuuje optymalizację swojego portfolio sklepów, co, jak się przewiduje, może mieć nieznacznie negatywny wpływ na sprzedaż w czwartym kwartale. Joseph Ahlberg, dyrektor ds. relacji inwestorskich, potwierdził, że kluczowym elementem strategii optymalizacyjnej będzie Brazylia, ale obejmie ona również inne rynki na świecie. Konieczna jest także dalsza konsolidacja tych części portfolio, w których brakuje popytu ze strony klientów. W obliczu niepewności makroekonomicznej zarząd zachowuje ostrożny optymizm, wskazując na znaczące usprawnienia w łańcuchu dostaw oraz selektywne działania cenowe, które mają przeciwdziałać spodziewanym w czwartym kwartale negatywnym skutkom ceł.
W czwartym kwartale H&M wprowadziło na rynek indyjski swoją markę premium, Cos, otwierając sklep w Delhi. Jest to element strategii mającej na celu wykorzystanie „ogromnych możliwości pozycjonowania marki w segmencie przystępnego luksusu” na tamtejszym rynku. W sierpniu detalista otworzył swój pierwszy sklep w Brazylii, a do końca listopada planuje uruchomienie dwóch kolejnych. Na rok 2026 zaplanowano cztery nowe lokalizacje, w tym w Rio de Janeiro. H&M planuje również szerszą ekspansję w Ameryce Łacińskiej – w czwartym kwartale marka zadebiutuje w Wenezueli, a w przyszłym roku w Paragwaju, po niedawnym otwarciu sklepu w Salwadorze.
Ten artykuł został przetłumaczony na język polski przy użyciu narzędzia AI.
FashionUnited wykorzystuje technologię językową opartą na sztucznej inteligencji, aby zapewnić szerszy dostęp do wiadomości i informacji dla profesjonalistów z branży mody na całym świecie. Chociaż staramy się zapewnić dokładność, tłumaczenia AI są stale udoskonalane i mogą nie być jeszcze całkowicie bezbłędne. W przypadku uwag lub pytań dotyczących tego procesu, prosimy o kontakt pod adresem info@fashionunited.com.
OR CONTINUE WITH