• Home
  • News
  • Retail
  • Highsnobiety wycofuje się z handlu detalicznego

Highsnobiety wycofuje się z handlu detalicznego

Berliński pionier mody ulicznej zamyka swój sklep internetowy, a dla flagowego butiku stacjonarnego planuje nową formułę.
By Ole Spötter

loading...

Automated translation

Scroll down to read more
Retail
'Not in' New York Zdjęcie: Highsnobiety

Platforma, należąca do berlińskiego giganta e-commerce Zalando, z końcem roku zamyka swój dział handlowy – poinformowało we wtorek Highsnobiety. Zgodnie z zapowiedzią, firma zamierza ponownie skupić się na działalności wydawniczej – obszarze, który uczynił Highsnobiety jednym z najbardziej rozpoznawalnych autorytetów w dziedzinie sneakersów i mody ulicznej – oraz na działalności jako agencja kulturalna. Decyzja ta zbiega się w czasie z obchodami 20-lecia istnienia Highsnobiety.

Restrukturyzacja wpłynie również na zatrudnienie. Zmiany obejmą około 50 stanowisk w dziale handlu oraz w „działach pokrewnych”. W komunikacie zapewniono, że w okresie przejściowym Highsnobiety będzie ściśle współpracować z pracownikami dotkniętymi zmianami i wspierać ich w procesie transformacji.

Nową koncepcję zyska również flagowy sklep przy prestiżowej berlińskiej alei Unter den Linden. Sklep, który został otwarty zaledwie w marcu ubiegłego roku, w przyszłości stanie się przestrzenią dla tymczasowych pop-upów i eventów. Obejmować to będzie aktywacje produktowe Highsnobiety oraz współprace z różnymi markami.

Koniec sklepu internetowego

„W Highsnobiety zawsze chodziło o to, by pomagać naszej społeczności zrozumieć, co jest nowe i na czasie, a markom – by zyskiwały wiarygodność w oczach najważniejszej dla nich publiczności” – powiedział założyciel Highsnobiety, David Fischer. „W ciągu ostatnich pięciu lat udowodniliśmy, że potrafimy tworzyć momenty kulturowe, które rezonują daleko poza tradycyjną działalnością wydawniczą. Patrząc w przyszłość, właśnie tam chcemy lokować naszą energię”.

Highsnobiety uruchomiło sprzedaż internetową w 2019 roku, aby uzupełnić swoją działalność redakcyjną o wyselekcjonowaną ofertę produktów modowych i lifestylowych. Obejmowała ona również autorskie kolekcje oraz kolaboracje z renomowanymi markami. Jak jednak stwierdzono w komunikacie, firma doszła do wniosku, że jej „największy długoterminowy wpływ leży w kształtowaniu kultury, a nie w prowadzeniu modelu handlu detalicznego opartego na ofercie zewnętrznych marek”.

Wydaje się, że znajduje to również odzwierciedlenie w wynikach biznesowych firmy. Działalność wydawnicza i agencyjna stanowią obecnie większość przychodów Highsnobiety. Prawdopodobnie przyczyniły się do tego również trudna sytuacja rynkowa i słabe nastroje konsumenckie.

Ten artykuł został przetłumaczony na język polski przy użyciu narzędzia AI.

FashionUnited wykorzystuje technologię językową opartą na sztucznej inteligencji, aby zapewnić szerszy dostęp do wiadomości i informacji dla profesjonalistów z branży mody na całym świecie. Chociaż staramy się zapewnić dokładność, tłumaczenia AI są stale udoskonalane i mogą nie być jeszcze całkowicie bezbłędne. W przypadku uwag lub pytań dotyczących tego procesu, prosimy o kontakt pod adresem info@fashionunited.com.

E-commerce
Highsnobiety