Japońska sieć sklepów convenience FamilyMart otwiera w Tokio pierwszy sklep dedykowany odzieży
Japońska sieć sklepów convenience Family Mart, posiadająca w ofercie również odzież, zarządza ponad 15 000 placówek w całym kraju. 1 września 2025 roku marka otworzyła swój pierwszy sklep o powierzchni 62 metrów kwadratowych, dedykowany wyłącznie segmentowi „Convenience Wear”.
Linia ta została stworzona w 2016 roku we współpracy z projektantem Hiromichim Ochiai, założycielem japońskiej marki Facetasm, w oparciu o koncepcję „dobre materiały, dobre techniki, dobry design”. Jej rozwój był stabilny, a dziś kolekcja obejmuje około 150 różnych artykułów odzieżowych, w tym odzież wierzchnią, spodnie, skarpety i bieliznę.
Rosnąca popularność linii odzieżowej, której bestseller – skarpety w paski w barwach Family Mart (zielony, biały i niebieski) – sprzedał się w ponad 28 milionach egzemplarzy, doprowadziła do redukcji stref gastronomicznych na rzecz powiększenia przestrzeni przeznaczonej na odzież.
Nowy sklep w Tokio mieści się na trzecim piętrze kompleksu Blue Front Shibaura w dzielnicy Minato, powstałego w ramach projektu rewitalizacyjnego. Wnętrze sklepu, zaprojektowane we współpracy z dyrektorem artystycznym Convenience Wear, Takahiro Yasudą, prezentuje produkty w jasnym i przejrzystym otoczeniu.
Nowości
Wraz z otwarciem pierwszego sklepu odzieżowego Family Mart, w ofercie pojawiło się wiele nowych produktów, takich jak koszulka polo z grubej australijskiej bawełny. „Aby ugruntować kulturę kupowania ubrań w sklepach typu convenience, podjęliśmy wyzwanie stworzenia koszulki polo, która staje się coraz wygodniejsza z każdym założeniem” – wyjaśnia firma na swojej stronie internetowej.
Po raz pierwszy produkty Convenience Wear, takie jak skarpety, ręczniki, bielizna i inne artykuły, są dostępne również w kolorach sezonowych, „aby upiększyć codzienność klientów” – czytamy na stronie internetowej Convenience Wear.
Nowością jest również bielizna, w tym biustonosze i prążkowane topy na ramiączkach z amerykańskiej bawełny, które można nosić również jako samodzielny element garderoby. Bazując na sukcesie skarpet w barwach Family Mart, wprowadzono także nową koszulkę z długim rękawem w paski w tych samych kolorach.
Oprócz nowej kurtki zapinanej na zamek i kardiganu, linia Convenience Wear stawia również mocno na artykuły z ochroną UV, takie jak czapki, kapelusze i okulary przeciwsłoneczne, na które istnieje duże zapotrzebowanie.
„Na jesień Convenience Wear prezentuje nowy kardigan z grubej bawełny. Skupiliśmy się na jego strukturze i stworzyliśmy kardigan, który 'rośnie' razem z użytkownikiem, dzięki czemu jego wygląd zmienia się w zależności od osoby, która go nosi. Dodatkowo, rozszerzyliśmy naszą kolekcję jesienno-zimową 'Reheat' o popularną wersję z krótkim rękawem, aktualizując tym samym wszystkie artykuły” – komentuje projektant Hiromichi Ochiai w komunikacie prasowym.
Współprace
W ramach współpracy ze światowej sławy fotografem i reżyserem Yoshiyukim Okuyamą, jego fotografie pojawią się na odzieży, a także na torbach i notatnikach.
Kontynuowana jest również współpraca projektowa z Ochiai. Po raz pierwszy jego popularne dżinsowe szorty będą dostępne w całym kraju – to pierwszy produkt dżinsowy marki o tak szerokiej dystrybucji. Dla wielu klientów jest to przystępna cenowo okazja do nabycia markowego produktu, ponieważ szorty kosztują w przeliczeniu zaledwie około 17 euro.
Kolejna współpraca nawiązana została z marką wnętrzarską Tripster, prowadzoną przez Kunichiego Nomurę. Od 26 września dostępna jest koszulka Pocket T-Shirt. Bazuje ona na modelu Outer T-Shirt, charakterystycznym produkcie z linii Convenience Wear. Posiada kieszonkę naszytą nad lewą piersią oraz logo Tripster na prawym dolnym brzegu z przodu.
Ten artykuł został przetłumaczony na język polski przy użyciu narzędzia AI.
FashionUnited wykorzystuje technologię językową opartą na sztucznej inteligencji, aby zapewnić szerszy dostęp do wiadomości i informacji dla profesjonalistów z branży mody na całym świecie. Chociaż staramy się zapewnić dokładność, tłumaczenia AI są stale udoskonalane i mogą nie być jeszcze całkowicie bezbłędne. W przypadku uwag lub pytań dotyczących tego procesu, prosimy o kontakt pod adresem info@fashionunited.com.