Premiata planuje dalszą ekspansję w Europie – nowa powierzchnia w KaDeWe.
loading...
Premiata planuje dalszy rozwój na rynku niemieckim i europejskim. W tym celu włoski producent obuwia rozszerza swoją obecność w berlińskim domu towarowym klasy premium KaDeWe.
Po otwarciu w 2023 roku powierzchni koncesyjnej w dziale męskim KaDeWe, w ramach strategii ekspansji na rynku niemieckim, Premiata planuje teraz otwarcie działu obuwia damskiego. Nowa przestrzeń zostanie uruchomiona w nadchodzącym sezonie, poinformowała Carlotta Mazza, dyrektor ds. marketingu w Premiata, w rozmowie z FashionUnited. Marka jest również obecna od ponad dziesięciu lat we własnym sklepie w centrum handlowym Bikini Berlin.
W 2024 roku firma osiągnęła obrót w wysokości 115 milionów euro, co oznacza wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim. „Jesteśmy dumni z tego wyniku, który świadczy o solidnej i konsekwentnej pracy, jaką wykonujemy” – powiedziała Mazza. „Rozwijamy się w sposób zrównoważony, z długoterminową wizją, która kieruje każdą naszą decyzją”.
Sprzedaż bezpośrednia stanowi obecnie dziesięć procent całkowitego obrotu. Jest to rosnący kanał dystrybucji, w który firma nadal inwestuje, aby „nadać mu coraz bardziej strategiczne znaczenie”.
Europejskie metropolie w centrum uwagi
Celem jest otwarcie sklepów flagowych w strategicznie ważnych lokalizacjach. Mazza nie chciała jeszcze ujawnić szczegółów. Powiedziała jedynie, że „najważniejsze stolice międzynarodowe” odgrywają w tym kluczową rolę, a otwarcia będą koncentrować się na Europie.
Pomimo rozwoju sprzedaży bezpośredniej, sprzedaż hurtowa pozostaje podstawą strategii firmy, tworząc miejsca pracy i przyczyniając się do rozpowszechniania marki, wyjaśnia dyrektor ds. marketingu. „Dla nas nie chodzi o wybór między tymi dwoma kanałami, ale o ich harmonijne połączenie i wykorzystanie specyfiki oraz możliwości obu”.
Rynek niemiecki stanowi od pięciu do dziesięciu procent punktów sprzedaży. Oprócz KaDeWe marka jest dostępna u takich sprzedawców jak Breuninger, Schuhhaus Prange, Zumnorde, Alsterhaus, Oberpollinger i Burresi.
„W nadchodzących latach chcemy dalej wzmacniać i rozszerzać naszą obecność na rynku – zarówno w sektorze detalicznym, jak i poprzez starannie dobraną i strategicznie ukierunkowaną sieć hurtową” – mówi Mazza.
Oprócz Niemiec i rodzimego rynku włoskiego, do najważniejszych rynków należą Francja i Hiszpania. Obecnie firma koncentruje się również na Europie Północnej, aby rozwijać się w tym regionie.
Ready-to-wear i galanteria skórzana
Od kilku sezonów w ofercie Premiata znajduje się również kolekcja odzieży. Stanowi ona jednak zaledwie niewielki, bo pięcioprocentowy udział w całkowitym obrocie. Jest to jednak rozwijający się segment, który z sezonu na sezon nabiera coraz wyraźniejszej tożsamości i kierunku, a w nadchodzących latach „będzie się coraz silniej i wyraźniej pozycjonować w świecie Premiata”.
Firma pracuje również nad dalszą rozbudową i wzmocnieniem swojej oferty w segmencie galanterii skórzanej: „Pracujemy nad zwiększeniem naszego udziału w rynku – poprzez inwestycje w jakość, tożsamość marki i coraz bardziej ukierunkowaną dystrybucję. Jest to organiczny proces wzrostu, oparty na opiniach klientów i bazujący na tym, co już dobrze funkcjonuje”.
Ten artykuł został przetłumaczony na język polski przy użyciu narzędzia AI.
FashionUnited wykorzystuje technologię językową opartą na sztucznej inteligencji, aby zapewnić szerszy dostęp do wiadomości i informacji dla profesjonalistów z branży mody na całym świecie. Chociaż staramy się zapewnić dokładność, tłumaczenia AI są stale udoskonalane i mogą nie być jeszcze całkowicie bezbłędne. W przypadku uwag lub pytań dotyczących tego procesu, prosimy o kontakt pod adresem info@fashionunited.com.