• Home
  • News
  • Retail
  • Premiata planuje dalszą ekspansję w Europie – nowa powierzchnia w KaDeWe.

Premiata planuje dalszą ekspansję w Europie – nowa powierzchnia w KaDeWe.

By Ole Spötter

loading...

Scroll down to read more
Retail|Ekskluzywnie
Stoisko Premiata na Pitti Uomo 108 Źródło: Premiata

Premiata planuje dalszy rozwój na rynku niemieckim i europejskim. W tym celu włoski producent obuwia rozszerza swoją obecność w berlińskim domu towarowym klasy premium KaDeWe.

Po otwarciu w 2023 roku powierzchni koncesyjnej w dziale męskim KaDeWe, w ramach strategii ekspansji na rynku niemieckim, Premiata planuje teraz otwarcie działu obuwia damskiego. Nowa przestrzeń zostanie uruchomiona w nadchodzącym sezonie, poinformowała Carlotta Mazza, dyrektor ds. marketingu w Premiata, w rozmowie z FashionUnited. Marka jest również obecna od ponad dziesięciu lat we własnym sklepie w centrum handlowym Bikini Berlin.

Powierzchnia mody męskiej w KaDeWe Źródło: Premiata

W 2024 roku firma osiągnęła obrót w wysokości 115 milionów euro, co oznacza wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim. „Jesteśmy dumni z tego wyniku, który świadczy o solidnej i konsekwentnej pracy, jaką wykonujemy” – powiedziała Mazza. „Rozwijamy się w sposób zrównoważony, z długoterminową wizją, która kieruje każdą naszą decyzją”.

Sprzedaż bezpośrednia stanowi obecnie dziesięć procent całkowitego obrotu. Jest to rosnący kanał dystrybucji, w który firma nadal inwestuje, aby „nadać mu coraz bardziej strategiczne znaczenie”.

Europejskie metropolie w centrum uwagi

Celem jest otwarcie sklepów flagowych w strategicznie ważnych lokalizacjach. Mazza nie chciała jeszcze ujawnić szczegółów. Powiedziała jedynie, że „najważniejsze stolice międzynarodowe” odgrywają w tym kluczową rolę, a otwarcia będą koncentrować się na Europie.

Pomimo rozwoju sprzedaży bezpośredniej, sprzedaż hurtowa pozostaje podstawą strategii firmy, tworząc miejsca pracy i przyczyniając się do rozpowszechniania marki, wyjaśnia dyrektor ds. marketingu. „Dla nas nie chodzi o wybór między tymi dwoma kanałami, ale o ich harmonijne połączenie i wykorzystanie specyfiki oraz możliwości obu”.

Rynek niemiecki stanowi od pięciu do dziesięciu procent punktów sprzedaży. Oprócz KaDeWe marka jest dostępna u takich sprzedawców jak Breuninger, Schuhhaus Prange, Zumnorde, Alsterhaus, Oberpollinger i Burresi.

„W nadchodzących latach chcemy dalej wzmacniać i rozszerzać naszą obecność na rynku – zarówno w sektorze detalicznym, jak i poprzez starannie dobraną i strategicznie ukierunkowaną sieć hurtową” – mówi Mazza.

Oprócz Niemiec i rodzimego rynku włoskiego, do najważniejszych rynków należą Francja i Hiszpania. Obecnie firma koncentruje się również na Europie Północnej, aby rozwijać się w tym regionie.

Ready-to-wear i galanteria skórzana

Od kilku sezonów w ofercie Premiata znajduje się również kolekcja odzieży. Stanowi ona jednak zaledwie niewielki, bo pięcioprocentowy udział w całkowitym obrocie. Jest to jednak rozwijający się segment, który z sezonu na sezon nabiera coraz wyraźniejszej tożsamości i kierunku, a w nadchodzących latach „będzie się coraz silniej i wyraźniej pozycjonować w świecie Premiata”.

Firma pracuje również nad dalszą rozbudową i wzmocnieniem swojej oferty w segmencie galanterii skórzanej: „Pracujemy nad zwiększeniem naszego udziału w rynku – poprzez inwestycje w jakość, tożsamość marki i coraz bardziej ukierunkowaną dystrybucję. Jest to organiczny proces wzrostu, oparty na opiniach klientów i bazujący na tym, co już dobrze funkcjonuje”.

Premiata prezentuje odzież wierzchnią na Pitti Uomo Źródło: Premiata
Ten artykuł został przetłumaczony na język polski przy użyciu narzędzia AI.

FashionUnited wykorzystuje technologię językową opartą na sztucznej inteligencji, aby zapewnić szerszy dostęp do wiadomości i informacji dla profesjonalistów z branży mody na całym świecie. Chociaż staramy się zapewnić dokładność, tłumaczenia AI są stale udoskonalane i mogą nie być jeszcze całkowicie bezbłędne. W przypadku uwag lub pytań dotyczących tego procesu, prosimy o kontakt pod adresem info@fashionunited.com.

KaDeWe
Neueröffnung
Premiata