• Home
  • News
  • Retail
  • Saint Laurent Rive Droite, kulturowy koncept luksusowej marki, wkracza do Chin

Saint Laurent Rive Droite, kulturowy koncept luksusowej marki, wkracza do Chin

Retail
Saint Laurent Rive Droite, Pekin Zdjęcie: Saint Laurent
By Florence Julienne

loading...

Automated translation

Przeczytaj oryginał fr or da en ja pt tr zh
Scroll down to read more

Saint Laurent Rive Droite, kulturowy concept store domu mody zainicjowany przez Anthony'ego Vaccarello, otwiera butik w Pekinie.

W latach sześćdziesiątych linia Yves Saint Laurent Rive Gauche zdemokratyzowała luksus, wprowadzając kolekcje prêt-à-porter pod tą samą nazwą.

W 2019 roku Anthony Vaccarello, dyrektor kreatywny domu mody, zainicjował projekt Saint Laurent Rive Droite, rozszerzając świat mody o wymiar lifestylowy i budując poszerzone uniwersum marki.

Saint Laurent Rive Droite to więcej niż butik z odzieżą i akcesoriami. To hub kulturowy, w którym zbiegają się ekskluzywne kolaboracje, produkty z limitowanych edycji oraz różnorodne dyscypliny artystyczne.

Po Paryżu, Nowym Jorku i Los Angeles, luksusowy dom mody przenosi swój koncept do Chin, otwierając lokal w pekińskiej dzielnicy Chaoyang, w sercu Sanlitun – jednego z głównych centrów międzynarodowego shoppingu, życia nocnego i kultury współczesnej miasta.

Tym samym nowy pekiński butik Saint Laurent Rive Droite oferuje kolekcje prêt-à-porter dla kobiet i mężczyzn, galanterię skórzaną, obuwie, biżuterię oraz inne akcesoria.

Saint Laurent Rive Droite to platforma kuratorska należąca do grupy Kering

Jednak tym, co stanowi o wyjątkowości tego miejsca, jest oferta limitowanych edycji, unikatowych obiektów, książek, płyt winylowych, fotografii i dzieł sztuki, a także szeroki wachlarz inicjatyw kulturalnych. Całość uzupełniają pop-upy oraz performanse i happeningi.

Konkretnym przykładem tego rozszerzenia świata mody jest starannie dobrana selekcja obiektów, wśród których znalazły się m.in. zestaw trzech krzeseł projektu Boba Wilsona, rozkładana leżanka autorstwa Pierre'a Chapo, a także dzieła Charlotte Perriand, Franka Lloyda Wrighta i Jorge Zalszupina.

Fasadę butiku w Pekinie wykonano z betonu o fakturze przypominającej sztruks. Wnętrze zajmuje trzy poziomy, na których rozgrywa się gra materiałów i światła. Subtelne panele świetlne oraz otwarta, przestronna aranżacja tworzą wyjątkową atmosferę. Na ostatnim piętrze znajduje się prywatny salon, zapewniający gościom jeszcze bardziej ekskluzywne doznania.

Ten artykuł został przetłumaczony na język polski przy użyciu narzędzia AI.

FashionUnited wykorzystuje technologię językową opartą na sztucznej inteligencji, aby zapewnić szerszy dostęp do wiadomości i informacji dla profesjonalistów z branży mody na całym świecie. Chociaż staramy się zapewnić dokładność, tłumaczenia AI są stale udoskonalane i mogą nie być jeszcze całkowicie bezbłędne. W przypadku uwag lub pytań dotyczących tego procesu, prosimy o kontakt pod adresem info@fashionunited.com.

Anthony Vaccarello
Kering
Saint Laurent