Articles by Esmee Blaazer
AI w modzie: Jörgen Andersson, Dyrektor Kreatywny H&M, o projekcie cyfrowych bliźniaków
Sztuczna inteligencja (AI) w szybkim tempie rewolucjonizuje branżę mody. Podczas gdy jedne firmy przyjmują postawę wyczekującą, inne decydują się na odważne kroki naprzód. W H&M, jednym z największych światowych detalistów odzieżowych, Dyrektor Kreatywny Jörgen Andersson bada, w jaki sposób AI może wspierać kreatywność, w szczególności poprzez...
BusinessFeaturedMemberloading...
Zauważone na wybiegach: trendy SS26 według Heuritech
W obiektywie Paryska firma Heuritech, specjalizująca się w prognozowaniu trendów w modzie z wykorzystaniem sztucznej inteligencji, analizuje miliony zdjęć z mediów społecznościowych, aby przewidzieć, które style, kolory i tkaniny zdominują nadchodzące sezony. Na sezon wiosna/lato 2026 agencja zidentyfikowała dziesięć kluczowych trendów....
Fashionloading...
Zauważone na wybiegach: Kolory WGSN na sezon wiosna/lato 2027
W obiektywie Od przyciągającego wzrok królewskiego błękitu i odważnego pomarańczu, po delikatniejsze odcienie, takie jak liliowy róż, khaki w odcieniu jasnej zieleni i ziemisty brąz z subtelną różową nutą – paleta kolorów WGSN i Coloro na sezon wiosna/lato 2027 już teraz zdobywa wybiegi. Pięć kluczowych odcieni definiujących trendy, wybranych we...
Fashionloading...
Hun Kim, dyrektor kreatywny Karl Lagerfeld: „AI to już nie eksperyment, to konieczność”
Reorganizacja procesu pracy „Kiedy zaczynałem pracę jako projektant, proces zawsze wyglądał tak samo” – wyjaśniał Hun Kim, dyrektor kreatywny marki Karl Lagerfeld, podczas swojego wystąpienia na internetowym festiwalu Alvanon 3D Tech Fest w zeszłym tygodniu, gdzie opowiedział, jak dom mody Karl Lagerfeld wdrożył AI do procesu projektowego. „...
Businessloading...
Sztuczna inteligencja redefiniuje proces odkrywania produktów, a strona produktowa staje się nowym punktem wejścia do świata mody
Detaliści muszą sprawić, by ich dane produktowe mówiły ludzkim głosem „[Aby skutecznie zasilać systemy AI] detaliści muszą sprawić, by ich dane produktowe mówiły ludzkim głosem” – powiedziała Annie Haas, Chief Delivery Officer w Stylitics, podczas panelu „Retail Rewired: AI, Data, and the Customer Experience” na konferencji Alvanon Tech Fest...
Businessloading...
AI w modzie: Jak Otrium wykorzystuje sztuczną inteligencję w robotyce i tworzeniu treści
Sztuczna inteligencja dynamicznie zdobywa branżę mody. Podczas gdy jedne firmy czekają, inne przejmują inicjatywę. Platforma outletowa Otrium wykorzystuje sztuczną inteligencję zarówno za kulisami, w magazynie, jak i na froncie, tworząc treści za pomocą generatywnej AI. Współzałożyciel Milan Daniels wyjaśnia, jak dzięki temu firma działa...
BusinessFeaturedMemberloading...
Trendy kolory Pantone na sezon wiosna/lato 2026 prosto z wybiegów NYFW
Podczas New York Fashion Week wiosna/lato 2026 nacisk położony jest na osobistą ekspresję. To silny kontrapunkt dla sztucznej inteligencji i narastającej uniformizacji. Według Instytutu Pantone, projektanci w tym sezonie sięgają po śmiałe połączenia dobrze znanych odcieni, wyrazistych akcentów i stonowanych, neutralnych tonów. Informację tę...
Fashionloading...
Od marży do sell-through: Ważne wskaźniki w branży mody
Znaczenie kluczowych wskaźników Detaliści modowi wykorzystują te wskaźniki do planowania zakupów, budżetowania i optymalizacji wyników, podobnie jak inwestorzy na giełdzie – wspierają silne pozycje i eliminują słabe. Sell-through (Wskaźnik rotacji towaru) Mierzy procent sprzedanych produktów z zakupionego asortymentu. Detaliści dążą do 70% przed...
Backgroundloading...
System mody: Wyjaśnienie sezonów w modzie
Rola sezonów w modzie – Wyznaczają one tempo dla branży, napędzając regularne premiery produktów i zainteresowanie konsumentów; zazwyczaj każdy sezon trwa do sześciu miesięcy. Główne sezony – Wiosna/Lato (W/L) koncentruje się na stylizacjach na ciepłą pogodę, zwiewnych tkaninach i jaśniejszych kolorach; Jesień/Zima (J/Z lub AW) skupia się na...
Backgroundloading...
Wewnątrz niezależnego handlu detalicznego: Jak prowadzić sklep odzieżowy
Definicja i segmentacja – Niezależni detaliści to przedsiębiorcy prowadzący jeden lub więcej sklepów odzieżowych, często oferujący wiele marek; kierują swoją ofertę do określonych odbiorców w oparciu o styl, wiek, lokalizację, budżet i segment cenowy (od budżetowego do luksusowego). Unikalna propozycja wartości – Ich indywidualność przejawia się...
Backgroundloading...