Zalando wprowadza sankcje za "nadmierne" zwroty
Berliński sprzedawca internetowy, Zalando SE, przedstawił w piątek nowe środki mające na celu dalsze ograniczenie liczby zwrotów. Klientów, którzy regularnie odsyłają wyjątkowo dużo artykułów, czeka tymczasowe zablokowanie możliwości składania zamówień.
Według komunikatu firmy, klienci, którzy "zwracają nieproporcjonalnie dużo produktów", otrzymają ostrzeżenie mailowe. "Ten proaktywny krok daje im możliwość refleksji nad swoim zachowaniem i jego zmiany, zanim zostaną podjęte dalsze kroki" – wyjaśniło Zalando.
Jeśli ostrzeżenie nie przyniesie skutku, platforma e-commerce zastrzega sobie prawo do podjęcia bardziej stanowczych działań. "W drugim kroku, w przypadku niewielkiej liczby klientów, którzy nadal będą odsyłać nieproporcjonalnie dużą liczbę produktów, ograniczymy niektóre funkcje na ich kontach" – zapowiedział sprzedawca. "W najpoważniejszych przypadkach, gdy nadmierne zwroty są stałym zjawiskiem, zawiesimy konto na dwanaście miesięcy."
W tym czasie klienci nie będą mogli składać nowych zamówień. Firma zaznaczyła jednak, że nadal będą oni mogli "uzyskać dostęp do swojego konta, zwrócić artykuły z już zrealizowanych zamówień, przeglądać aplikację oraz korzystać ze swoich praw do ochrony danych osobowych".
Platforma e-commerce walczy z "nieproporcjonalnie wysokim wskaźnikiem zwrotów"
W oświadczeniu firma uzasadniła wprowadzenie nowych regulacji. "Nieproporcjonalnie wysoki wskaźnik zwrotów to problem nie tylko Zalando, ale całej branży mody online" – czytamy w komunikacie. "Ma to swoją cenę: duża liczba zwrotów wpływa na dostępność produktów dla innych klientów, utrudnia procesy logistyczne zarówno nam, jak i naszym partnerom, a także generuje niepotrzebne obciążenie dla środowiska."
Jednocześnie Zalando podkreśliło, że poprzez nowe usługi chce aktywnie przyczyniać się do zmniejszenia liczby zwrotów. Aby umożliwić klientom "podjęcie jak najlepszej decyzji zakupowej", platforma zamierza "zapewnić lepsze informacje o produktach i inteligentne narzędzia".
Wśród przykładów wymieniono "filmy i zdjęcia 360° na stronach produktów, szczegółowe opisy, a nawet wirtualne przymierzalnie", a także precyzyjniejsze doradztwo w zakresie rozmiarów. Ponadto, Zalando pracuje nad "wirtualną przymierzalnią", w której klienci będą mogli "przymierzać" ubrania za pomocą spersonalizowanych awatarów 3D.
Czytaj więcej:
- Zalando musi przestrzegać zaostrzonych przepisów UE dotyczących usług online
- Po przejęciu About You: Zalando doprecyzowuje warunki wykupu mniejszościowych udziałów
- Zalando odnotowuje wzrosty w drugim kwartale i aktualizuje prognozy
- Po przejęciu przez Zalando: About You odnotowuje poprawę wyników finansowych
- "Nierozłączny duet": Zalando finalizuje przejęcie About You
Ten artykuł został przetłumaczony na język polski przy użyciu narzędzia AI.
FashionUnited wykorzystuje technologię językową opartą na sztucznej inteligencji, aby zapewnić szerszy dostęp do wiadomości i informacji dla profesjonalistów z branży mody na całym świecie. Chociaż staramy się zapewnić dokładność, tłumaczenia AI są stale udoskonalane i mogą nie być jeszcze całkowicie bezbłędne. W przypadku uwag lub pytań dotyczących tego procesu, prosimy o kontakt pod adresem info@fashionunited.com.