Articles by Anna Roos van Wijngaarden
Patagonia publikuje pierwszy Raport Wpływu: «Nadal jesteśmy projektem w toku»
Marka outdoorowa Patagonia, często przywoływana jako wzór w dziedzinie zrównoważonego rozwoju, po ponad pół wieku działalności biznesowej publikuje swój pierwszy kompleksowy raport wpływu. Jego tytuł, «Work in Progress Report 2025», jest trafnie dobrany: 130-stronicowy dokument ukazuje zarówno postępy, jak i niepowodzenia marki, która deklaruje,...
BusinessFeaturedMemberloading...
Kingpins 2025: Jak konflikty handlowe i inflacja wpływają na branżę denimową
W październiku, zgodnie z tradycją, amsterdamska hala SugarFactory przybiera kolor indygo. Profesjonaliści i entuzjaści denimu spotykają się tam na Kingpins, wiodących targach branżowych, na których prezentowane są najnowsze innowacje i trendy. Podczas październikowej edycji, obok entuzjazmu, dało się wyczuć również niepokój: jak mocno amerykań...
BusinessFeaturedMemberloading...
Analiza: Unijna metoda oceny zrównoważonego rozwoju w modzie jest „ukończona”, ale daleka od wiarygodności
Analiza Analiza przeprowadzona przez dziennikarki specjalizujące się w modzie zrównoważonej, Sarah Vandoorne i Annę Roos van Wijngaarden, zrealizowana dzięki wsparciu Funduszu Pascala Decroosa. Formalnie osiągnięto porozumienie w sprawie pierwszego narzędzia do oceny produktów modowych pod kątem zrównoważonego rozwoju. Regulacja, pochodząca z...
BusinessFeaturedMemberloading...
Denim Deal prezentuje kolekcję odzieży
Podczas targów denimu Kingpins, Denim Deal – globalna koalicja dążąca do zwiększenia wykorzystania bawełny z recyklingu pokonsumenckiego (POCR) – prezentuje swoje pierwsze trzy kolekcje denimu cyrkularnego. Jak czytamy w komunikacie prasowym, uczestniczące w projekcie firmy modowe chcą w ten sposób udowodnić, że denim z obiegu zamkniętego jest...
BusinessMemberloading...
Badanie: co trzecia marka modowa nie posiada planu działania przeciwko mulesingowi
Dwie trzecie międzynarodowych marek modowych nie zapewnia wystarczającej transparentności w kwestii stosowania mulesingu (live lamb cutting, LLC) – bolesnego zabiegu polegającego na wycinaniu fałdów skóry z pośladków jagniąt. Takie wnioski płyną z nowego raportu organizacji prozwierzęcej Four Paws, która przeanalizowała działalność ponad stu...
BusinessFeaturedMemberloading...
Nowa Europejska Koalicja na rzecz Tekstyliów w Obiegu Zamkniętym apeluje o wzmocnienie polityki recyklingu
Jedenaście europejskich firm tekstylnych zjednoczyło siły, tworząc nową Europejską Koalicję na rzecz Tekstyliów w Obiegu Zamkniętym, aby wywrzeć presję na agendę polityczną dotyczącą gospodarki cyrkularnej w sektorze tekstylnym. W opublikowanym manifeście uczestnicy wzywają UE do wykorzystania pokonsumenckich odpadów tekstylnych (PCR) jako...
BusinessMemberloading...
MUD Jeans świętuje 12,5-lecie przełomowym denimem z recyklingu
Z okazji 12,5-lecia istnienia, marka MUD wprowadza na rynek jeansy, które w 55 procentach składają się z bawełny pokonsumenckiej z recyklingu (PCR), pozyskanej ze zużytych par denimu. W komunikacie prasowym MUD określa to mianem przełomu, ponieważ standardowy udział materiału z recyklingu w branży wynosi zazwyczaj od 20 do 40 procent....
Retailloading...
H&M i inwestorzy inwestują w AltMat: innowacyjne materiały z odpadów rolniczych
Indyjski producent innowacyjnych materiałów AltMat zakończył nową rundę finansowania, o czym firma poinformowała na LinkedIn. W gronie inwestorów znalazły się znane podmioty: między innymi H&M, fundusze inwestycyjne Rainmatter by Zerodha i Turbostart, a także platforma zrównoważonych innowacji Fashion for Good, z którą AltMat rozpoczął współprac...
BusinessMemberloading...
Dlaczego w branży denimowej wykorzystuje się tak mało konopi? Fashion for Good rozpoczyna projekt badawczy
W branży denimowej od lat mówi się o konopiach w samych superlatywach. Dlaczego więc ich wykorzystanie nie jest skalowane na szerszą skalę? Fashion for Good ogłasza nowy projekt, który ma na celu zbadanie tej kwestii we współpracy z innowacyjnymi startupami oraz partnerami komercyjnymi: Bestseller, C&A, Reformation, PDS Limited i Target. W...
BusinessMemberloading...
Main Rose, nowa marka bielizny szwedzkiej ikony popu Zary Larsson
Skandynawia zyskała nową markę bieliźniarską: Main Rose, której muzą i dyrektor kreatywną jest szwedzka piosenkarka Zara Larsson. Artystka jest również współzałożycielką marki, obok brytyjskiego przedsiębiorcy Bena Eliassa, twórcy marki kosmetycznej Estrid. Pierwsza kolekcja obejmuje 30 modeli wykonanych z miękkich tkanin, takich jak modal, i...
Retailloading...